عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

نمی‌توان یک زبان بین‌المللی را از نظام آموزشی حذف کرد

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: زبان انگلیسی زبان بین المللی است و نمی‌شود از سیستم آموزش مدارس حذف کرد.

نمی‌توان یک زبان بین‌المللی را از نظام آموزشی حذف کرد
کد خبر: 352684
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ۰۹:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سید فاطمه ذوالقدر درباره حذف زبان انگلیسی از سیستم آموزشی کشور در مدارس گفت: زبان انگلیسی زبان بین‌المللی است و چه بخواهیم و چه نخواهیم مراودات و افکارها در این عرصه به ناچار به این زبان است.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی ما ثبت شده است که آموزش رایگان و تحصیل حق هر کودکی است که باید از دوره ابتدایی تا متوسطه از آن برخوردار باشد، عنوان کرد: قانون و مقررات آئین نامه ابلاغی در نظام آموزشی تحصیل رایگان حق هر کودک است و ساعتی که به زبان اختصاص داده اگر حذف شود خلاف این قانون است .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بخواهیم آموزش زبان انگلیسی از مدارس حذف و آن را به آموزشگاه‌های خصوصی بسپاریم هزینه‌بر می‌شود؛ توجه داشته باشید همه خانواده‌ها نمی‌توانند از پس مخارج آموزش زبان به فرزندان‌شان بر بیایند.

وی ادامه داد: شما استان‌ها و مناطق محروم را در نظر بگیرید مگر یک خانواده چه میزان درآمد دارد که بخواهد فرزندش را برای آموزش زبان به آموزشگاه خصوصی بفرستد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند منظور طراحان این نیست که ساعت آموزشی زبان حذف شود بلکه آن‌ها بیان می‌کنند ساعاتی که برای صرف آموزش زبان انگلیسی اختصاص داده‌ایم به سایر زبان‌ها اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: در نظر داشته باشید جایگزین یک زبان به جای زبان انگلیسی در مدارس کار بسیار سختی است و از سوی دیگر مگر چند زبان هستند که مانند انگلیسی بین‌المللی و رایج هستند.

ذوالقدر درباره اینکه بیان می‌شود آموزش زبان انگلیسی و یا حتی عربی در مدارس آن چنان که باید کاربردی نیست و دانش‌آموزان بعد از اتمام تحصیلات به راحتی نمی‌توانند از آن استفاده کنند، گفت: بله درست است که این آموزش حداقلی است اما اگر همین را هم حذف کنیم که دانش‌آموزان حتی الفبا را هم یاد نخواهند گرفت.

وی تاکید کرد:‌ درست که سطح آموزش زبان در مدارس ما ایدهآل نیست اما می‌تواند یک پیش زمینه حداقلی را برای دانش‌آموزان فراهم کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شما نگاه کنید آموزش قرآن کریم هم در مدارس آنطور که باید نیست، دانش آموز دیپلم می‌گیرد اما نمی‌تواند به درستی قرآن را روخوانی کند. حال می‌گویم زبان انگلیسی و عربی را تست کنکور می‌خوانند اما به جد آموزش قرآن مغفول مانده است.

وی ادامه داد: هنگامی که قانون اساسی می‌گوید آموزش رایگان حق هر دانش‌آموز از ابتدایی تا متوسطه است نمی‌توانیم بگوئیم که شما بروید زبان در آموزشگاهای خصوصی تعلیم ببینید.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها