کد خبر: 352716
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ۱۰:۳۹:۰۳
| |

شهرداری‌ها و آبفای البرز فاضلاب‌ها را جمع آوری کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نسبت به آلودگی های زیست محیطی ناشی از رهاسازی فاضلاب ها در اراضی کشاورزی استان هشدار داد و از شهرداری ها و شرکت آبفا خواست این منابع آلاینده را ساماندهی کنند.

شهرداری‌ها و آبفای البرز فاضلاب‌ها را جمع آوری کنند
کد خبر: 352716
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ۱۰:۳۹:۰۳

اعتمادآنلاین| ‌ حسین کریم گفت: جمع آوری غیر اصولی فاضلاب و آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب خام سلامت مردم را به خطر می اندازد .

وی به عدم جمع آوری اصولی و تصفیه فاضلاب های سطحی توسط شهرداری ها و تعلل شرکت های آب و فاضلاب در جمع آوری و تصفیه فاضلاب های شهری و روستایی اشاره کرد و افزود : این تعلل منجر به رهاسازی فاضلاب در پایین دست شهرها و روستاهای استان شده است.

کریم گفت : آبیاری مزارع کشاورزی و سبزی و صیفی با آب های آلوده سبب آلودگی میکروبی و شیمیایی فوق العاده محصولات می شود که این امر تهدید جدی بر سلامت عمومی می باشد.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی البرز بنابر رسالت خود که دفاع از سلامت عمومی می باشد، اظهار داشت :دانشگاه ضمن برگزاری جلسات متعدد و اعلام حساسیت این موضوع به ارگان های ذیصلاح نسبت به شناسایی کشاورزان متخلف اقدام کرده وبا صدور اخطار بهداشتی، افرادی را که به اخطار بی توجه بودند به مراجع قضایی معرفی شده اند.

کریم دامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 22 پرونده در زمینه رهاسازی فاضلاب ها در شهرستان های کرج و ساوجبلاغ تشکیل و برای پیگیری های بعدی به مراجع قضایی ارسال شده است.

چندی پیش اداره های محیط زیست و بهداشت درمان شهرستان ساوجبلاغ نسبت به رها سازی فاضلاب های کمالشهر کرج در اراضی کشاورزی بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ هشدار دادند.

استان البرز 68 هزار هکتار زمین کشاوورزی و باغی دارد که بخش عمده این محصولات زیر کشت صیفی و سبزی قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها