رییس سازمان غذا و دارو:

سرمایه‌گذاری تولید دارو برای رهایی از وابستگی به کشورهای چند ملیتی

رییس سازمان غذا و دارو گفت: سرمایه گذاری برای تولید دارو در درجه اول در کشور خودمان و در درجه بعدی در کشورهای دیگر باعث می‌شود تمام کشورهای منطقه از وابستگی دارویی به کشورهای چند ملیتی رهایی پیدا کنند.

سرمایه‌گذاری تولید دارو برای رهایی از وابستگی به کشورهای چند ملیتی
کد خبر: 352753
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ۱۲:۱۱:۴۳

اعتمادآنلاین| ‌ محمدرضا شانه‌ساز در حاشیه برگزاری شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی اظهار کرد: ایران، کشوری است که در حال تمدن‌سازی است، وقتی می گوییم تمدن‌سازی، به این معناست که برای تمامی نیازهای جامعه بشری، ایده، طرح و حرفی برای گفتن داریم. در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی هم حرف‌های جدیدی برای کشورهای منطقه داریم و می‌توانیم در حوزه خلیج فارس و امرو، ایفای نقش کنیم.

وی افزود: کشورهای مختلف منطقه برای کار مشترک با ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی علاقه زیادی داشته و تمام وزرای بهداشت و معاونان آنها در این اجلاس، به نوعی به بحث تولید مشترک دارو و تجهیزات پزشکی، خرید و یا انتقال دانش فنی از ایران، اشاره داشتند.

وی ادامه داد: برخی از کشورها به دلیل نیاز به اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی و برخی دیگر به دلیل توان سرمایه‌گذاری مشتاق هستند که با ما همکاری کنند.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: کشوری هستیم که شرکت ها و کمپانی های ما ایده های بسیاری داشته، اما نیاز به نقدینگی دارند؛ اگر بتوانیم رابطه مستمر با این کشورها برقرار و اعتماد آنها را جلب کنیم، می‌توانیم هم با سرمایه‌گذاری‌های داخلی و هم سرمایه‌گذاری خارجی کارهای مشترکی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در ایران سود بالایی دارد، عنوان کرد: کشور ما جزو کشورهایی است که سود سرمایه‌گذاری در آن بسیار بالاست. می‌توانیم در درجه اول در کشور خودمان و در درجه بعدی در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری مشترکی در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشیم. براین اساس، تمام کشورهای منطقه می‌توانند از وابستگی دارویی به کشورهای چند ملیتی رهایی پیدا کنند و هم اینکه بازار اشتغال و تولید ثروت در منطقه برای نخبگان ما و افرادی که صاحب دانش و فن هستند، فراهم می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: نشست های اجلاس سران کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی منطقه مدیترانه شرقی، در جهت آشنایی کشورها با توانمندی‌های ما و جنبه اعتماد آنها بسیار مفید بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها