المپیک ارتش های جهان با حضور ایران در چین آغاز شد

هفتمین دور بازی های نظامی جهان که به المپیک ارتش های جهان شهرت دارد امروز جمعه با حضور 32 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر ووهان مرکز استان هوبی چین آغاز شد.

المپیک ارتش های جهان با حضور ایران در چین آغاز شد
کد خبر: 352808
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ۱۵:۰۳:۳۸

اعتمادآنلاین| ‌ در این دوره از بازی ها که برای نخستین بار در چین برگزار می شود 9 هزار و 308 ورزشکار از 109 کشور جهان در قالب 29 رشته و 329 زیر رشته ورزشی به مدت 10 روز به رقابت می پردازند.

از سوی جمهوری اسلامی ایران نیز حدود 100 ورزشکار در هشت رشته دوچرخه سواری، جهت یابی، کشتی، نجات غریق، والیبال، تیر و کمان، چتربازی و دو میدانی شرکت کرده و در این بازی ها به رقابت می پردازند.

شعار این دوره از رقابت ها که به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین برگزار می شود «افتخار نظامی و صلح جهانی» است.

این بازی ها که هر چهار سال یک بار برگزار می شوند برای نخستین بار در سال 1945 میلادی و در کشور ایتالیا برگزار شد آخرین دور این رقابت ها نیز در سال 2015 در کره جنوبی برگزار شد.

ووهان مرکز استان استان هوبی در سال 2015 به عنوان میزبان این بازی ها انتخاب شد مقامات چین برای برگزاری این رقابت ها 31 مکان جدید تاسیس و 17 مکان را نیز نوسازی و بازسازی کرده اند.

وزیران دفاع، فرماندهان کل و وابسته های نظامی سفارت خانه های بیش از 50 کشور مختلف در چین در مراسم افتتاحیه این بازی ها شرکت دارند.

ارتش چین به این دوره از بازی های نظامی توجه زیادی دارد و بزرگترین کاروان ورزشی متشکل از 553 نفر از جمله 406 ورزشکار را به این بازی ها اعزام کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها