افزایش مالیات چه تاثیری در کاهش مصرف دخانیات دارد؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی (امرو) تاکید شد که افزایش مالیات بر دخانیات می‌تواند راه بسیار مناسبی در کاهش مصرف آن باشد.

افزایش مالیات چه تاثیری در کاهش مصرف دخانیات دارد؟
کد خبر: 352823
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ۱۶:۰۳:۲۵

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا رییسی، در حاشیه برگزاری شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی با تاکید بر اینکه افزایش مالیات ارتباط بسیار مستقیمی بر کاهش مصرف دخانیات دارد، اظهار کرد: بعضی از کشورهای منطقه که مالیات دخانیات را 100 درصد افزایش داده اند، مشاهده کردند که مصرف آن بسیار کاهش پیدا کرده است و نمونه آن در کشور ترکیه و سایر کشورهای دیگر نیز گزارش شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران رییس مجمع و کنوانسیون جهانی مبارزه با دخانیات است، انتظار می‌رود که شایسته‌ این جایگاه باشیم. در این خصوص دو فاکتور حائزاهمیت است؛ اول اینکه خوشبختانه مجلس شورای اسلامی، بالاخره پس از سال‌ها پذیرفت که مالیات دخانیات را افزایش دهد، البته به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم، اما همین میزان افزایش را هم نقطه شروع می‌دانیم. دوم هم اینکه اقدام شورای نگهبان در مورد عدم تایید استفساریه مربوط به استفاده از قلیان در قهوه خانه‌ها، جای تقدیر داشته و می‌تواند بسیار امیدوارکننده باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه استان قم به عنوان استان بدون دخانیات انتخاب شده است، عنوان کرد: اقدامات به‌ صورت نمادین در این استان آغاز شده است و امیدواریم سایر استان ها هم به پیروی از این استان بتوانند کار را پیش برند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی خاطرنشان کرد: در اجلاس هم تاکید شد که افزایش مالیات بر دخانیات می‌تواند راه بسیار مناسبی در کاهش مصرف دخانیات باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها