کدام بیماری اندازه «ایدز» برای سلامت جهان تهدیدکننده است؟

متخصصان سلامت در «مجمع شورای جهانی زوال عقل» تاکید کردند زوال عقل به اندازه ویروس HIV و بیماری ایدز تهدیدی جدی برای سلامت عمومی به حساب می‌آید.

کدام بیماری اندازه «ایدز» برای سلامت جهان تهدیدکننده است؟
کد خبر: 352917
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ ۰۷:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر سلامت هلند در سخنرانی خود در مجمع شورای جهانی زوال عقل که در ژاپن برگزار شد، گفت: زوال عقل همچون بیماری ایدز و ویروس HIV تهدیدی جدی برای سلامت جهانی به حساب می‌آید و تعداد مبتلایان به این بیماری تا سال 2030 به جمعیت آلمان نزدیک می‌شود.

به گفته وزیر سلامت هلند، بیماری زوال عقل به خوبی شناخته نشده و مورد غفلت قرار گرفته است و همانطور که در سال‌های نخست شناسایی بیماری ایدز و ویروس HIV این وضعیت وجود داشت. اکنون در آستانه همه‌گیری بیماری دیگری هستیم؛ بیماری که سیستم ایمنی بدن را هدف قرار نمی‌دهد بلکه مغز، حافظه و شخصیت انسان را تهدید می‌کند.

به گزارش روزنامه گاردین، وزیر سلامت هلند افزود: هزینه مراقبت‌های مربوط به بیماران مبتلا به زوال عقل در سال 2030 حدود دو تریلیون دلار خواهد بود. بدون شک زوال عقل یکی ازبزرگترین چالش‌های اجتماعی و پزشکی است که بشر در سال‌های پیش‌رو با آن روبرو خواهد بود و در برخی از کشورها این بیماری عامل اصلی مرگ‌ومیر به حساب خواهد آمد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها