سکوت رسانه‌های غربی در برابر بزرگترین گردهمایی انسانی

با نگاهی به وب‌سایت‌ خبری رسانه‌های غربی کمتر خبری با محتوای پوشش پیاده‌روی اربعین که به عنوان بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی جهان شناخته می‌شود، به چشم می‌خورد.

سکوت رسانه‌های غربی در برابر بزرگترین گردهمایی انسانی
کد خبر: 352922
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ ۱۲:۲۰:۵۳

اعتمادآنلاین| با نگاهی به وب‌سایت‌ خبری رسانه‌های غربی کمتر خبری با محتوای پوشش پیاده‌روی اربعین که به عنوان بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی جهان شناخته می‌شود، به چشم می‌خورد؛ در این میان رسانه‌های داخلی کشورمان تلاش کردند با انتشار اخباری به زبان‌های روز دنیا از جمله انگلیسی، به نوعی این فقدان خبری را در سطح جهانی جبران کنند.

با کمی جست‌وجو در وب‌سایت‌ رسانه‌های خارجی و مهم انگلیسی‌زبان معدود اخباری مرتبط با اربعین و پیاده‌روی میلیون‌ها مسلمان به سمت کربلا به چشم‌ می‌خورد. و البته آن دسته محدود اخبار هم با محتوای درخواست دولت ایران برای به تعویق انداختن سفر زائران به عراق منتشر شده‌اند و در حقیقت خبری از بازتاب سفر میلیون‌ها زائر به کربلا نیست!

در این میان صفحات انگلیسی‌زبان رسانه‌های داخلی با تیترهای «بزرگ‌ترین گردهمایی مذهبی جهان در کربلا»،‌ «برپایی بیش از 100 هزار موکب برای پیاده‌روی اربعین»، «پیاده‌روی افغان‌ها مناسبت اربعین حسینی در تهران» تلاش کرده‌اند به انعکاس اخبار این رویداد در سطح جهانی بپردازند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها