کد خبر: 352925
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ ۰۸:۵۲:۰۰
| |

کدام استان‌ها دارای بیشترین تعداد پرونده‌ قاچاق هستند؟

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال 48 هزار و 65 فقره پرونده متشکله مظنون به قاچاق داشتیم، گفت: سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و هرمزگان بیشترین تعداد پرونده را داشتند.

کدام استان‌ها دارای بیشترین تعداد پرونده‌ قاچاق هستند؟
کد خبر: 352925
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «حمیدرضا دهقانی‌نیا» سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق در رابطه با وضعیت قاچاق در سال جاری، اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال تعداد 48 هزار و 65 فقره پرونده متشکله مظنون به قاچاق با ارزش 58.217 میلیارد ریال داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 برابر رشد را نشان می‌دهد.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بر اساس اعلام ناجا از این میزان پرونده، 33 هزار و 433 مورد به مراجع صالحه رسیدگی ارسال شده است که 23 هزار و 810 مورد مربوط به سازمان تعزیرات و 9 هزار و 624 مورد به دادسرای عمومی ارسال شده است.

او ادامه داد: در همین مدت بررسی استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و هرمزگان بیشترین تعداد پرونده را داشتند که اغلب به خروجی سوخت و فرآورده‌های نفتی مربوط بود.

دهقانی‌نیا گفت: بیشترین ارزش ریالی پرونده‌های متشکله مظنون به قاچاق نیز مربوط به استان بوشهر شامل کالای خوردو، استان هرمزگان برای لوازم خانگی و استان تهران برای لوازم و تجهیزات رایانه ای بوده است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بیشترین سهم در سیستم‌های کاشف از نظر تعداد نیروی انتظامی به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: بیشترین سهم در تعداد پرونده نیز در سیستم‌های کاشف مربوط به نیروی انتظامی با 83.5 درصد است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها