کد خبر: 352997
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ ۱۵:۲۹:۴۷
| |

شبه‌نظامیان کُرد:

«ترکیه» آتش‌بس موقت را نقض می‌کند

«نیروهای دموکراتیک سوریه» ضمن انتقاد از ترکیه در عدم پایبندی به توافق آتش‌بس اعلام کردند با وجود تماس مداوم با آمریکا، وعده‌های واشنگتن راه به جایی نبرده است.

«ترکیه» آتش‌بس موقت را نقض می‌کند
کد خبر: 352997
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ ۱۵:۲۹:۴۷

اعتمادآنلاین| «نیروهای دموکراتیک سوریه» ضمن انتقاد از ترکیه در عدم پایبندی به توافق آتش‌بس اعلام کردند با وجود تماس مداوم با آمریکا، وعده‌های واشنگتن راه به جایی نبرده است.

شبه‌نظامیان کُرد در بیانیه ای با اعلام این خبر افزودند: با وجود آتش‌بس، ولی طرف ترکیه‌ای، با نقض آتش‌بس، به حملات خود ادامه می‌دهد.

در این بیانیه تأکید شده است که ترکیه تاکنون و پس از گذشت بیش از 30 ساعت از آغاز آتش‌بس، به کُردها «اجازه نداده است که برای خارج کردن افراد زخمی و غیرنظامی محاصره شده در شهر «رأس العین» گذرگاه امنی ایجاد کنند».

شبه‌نظامیان کُرد با اشاره به نقش «مایک پمپئو» وزیر خارجه و «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا که این توافق را با ترکیه منعقد کردند، تأکید کردند که این افراد مسئولیت تعهد ترکیه به اجرای این توافق و ایجاد گذرگاه را بر عهده دارند.

شبه‌نظامیان کُرد ضمن تأکید بر پایبندی به این آتش‌بس، اعلام کردند که «از طرف آمریکایی می‌خواهیم که به تعهدات خود پایبند باشد و به طرف ترکیه‌ای اعمال فشار کند تا گذرگاهی ایجاد و افراد زخمی و غیر نظامی از شهر محاصره شده رأس العین خارج شوند».

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها