تلاش «جانسون» برای تصویب دقیقه نودیِ «برگزیت» در پارلمان انگلیس

نخست‌وزیر انگلیس و اعضای کابینه برای اولین بار از سال 1982 در یک روز تعطیل در پارلمان حاضر شدند تا از توافقی که در مذاکره با بروکسل حاصل شده است، دفاع کرده و آن را به تصویب برسانند.

تلاش «جانسون» برای تصویب دقیقه نودیِ «برگزیت» در پارلمان انگلیس
کد خبر: 352999
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ ۱۵:۳۴:۰۵

اعتمادآنلاین| قانون‌گذاران انگلیسی روز شنبه در پارلمان گرد آمدند تا توافق به‌دست‌آمده بین دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا را به رأی بگذارند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»،‌ پارلمان انگلیس برای اولین بار از سال 1982 جلسه خود را در روز تعطیل شنبه برگزار کرد که نشان دهنده اهمیت و فوریت تصمیم‌گیری درخصوص توافق برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) است.

رهبران احزاب مخالف دولت طی دو روز سپری شده از تنظیم این توافق در بروکسل، مخالفت خود را با آن اعلام کرده‌اند و امروز (شنبه) «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس کار دشواری در متقاعد کردن نمایندگان آن‌ها در مجلس عوام برای دادن رأی مثبت به این توافق پیش رو دارد.

جانسون روز شنبه، پیش از شروع جلسه پارلمان در روزنامه «سان» نوشت: «امروز ما نمایندگان این فرصت را داریم که شما (مردم بریتانیا) را از داستان طولانی و بی‌پایان برگزیت خلاص کنند و کشور را به پیش ببرند».

نخست‌وزیر انگلیس بارها اعلام کرده بریتانیا با توافق یا بدون توافق با بروکسل، اتحادیه اروپا را در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) ترک خواهد کرد. اکنون بسیاری از نمایندگان این نگرانی را دارند که حتی اگر به توافق جانسون در پارلمان رأی دهند، زمان کافی برای اجرای سازوکارهای لازم برای اجرای برگزیت تا این تاریخ وجود نداشته باشد.

در همین خصوص،‌ «لوسیانا برگر»، نماینده حزب «لیبرال دموکرات» در جلسه روز شنبه پارلمان از جانسون توضیح خواست که چگونه قانون‌گذاران می‌توانند به این توافق رأی دهند، در حالی که وزیر برگزیت دولت امروز صبح در برنامه‌ای تلویزیونی اظهار داشت هنوز ارزیابی اقتصادی در خصوص این توافق انجام نشده است.

جانسون پاسخ داد: «این توافق توسط افراد زیادی از جمله مارک کارنی رئیس بانک انگلیس مورد استقبال قرار گرفته است».

«جرمی رایت» نماینده حزب محافظه‌کار از رهبر حزب خود جانسون پرسید، لازم است این شک در میان نمایندگان بین این دو اتنخاب از بین برود که «توافق خوب» رأی دهند یا آن را برای رسیدن به «توافقی عالی» به تأخیر اندازند.

جانسون پاسخ داد: «این بهترین توافقی است که در شرایط فعلی می‌توان به‌دست آورد، اما قبول دارم مشکلاتی در آن وجود دارد».

اگر امروز پارلمان این توافق را رد کند، دولت انگلیس با چالشی جدید روبرو می‌شود. زیرا در صورتی که طبق اعلام جانسون انگلیس بدون تصویب توافق در تاریخ تعیین شده از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها