جلیل رحیمی جهان‌آبادی:

آنکارا از قدرت گرفتن کردها در مناطق مرزی ترکیه-سوریه هراس دارد/ آتش بس در شمال سوریه دوام نمی آورد

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس اعتقاد دارد استمرار آتش بس در شمال سوریه پایدار نخواهد بود.

آنکارا از قدرت گرفتن کردها در مناطق مرزی ترکیه-سوریه هراس دارد/ آتش بس در شمال سوریه دوام نمی آورد
کد خبر: 353249
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ۱۱:۴۷:۲۴

اعتمادآنلاین| جلیل رحیمی جهان‌آبادی ، در خصوص آتش بس موقت در شمال سوریه، گفت: استمرار آتش بس در شمال سوریه بستگی به شرایط منطقه دارد اما به نظر نمی رسد پایدار باشد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در این راستا، تصریح کرد: ترکیه از مناطق هم مرز خودش با سوریه هراس دارد و همین موضوع موجب بروز تنش در این مناطق شده است.

آنکارا از قدرت گرفتن کردها در مناطق مرزی ترکیه-سوریه هراس دارد

وی با بیان اینکه ترک ها اعتقاد دارند فقدان قدرت مرکزی اثرگذار در مناطق شمالی سوریه و از دست رفتن دولت مرکزی و قدرت یافتن کردها، موجب خواهد شد امنیت مرزی های این کشور تحت تاثیر قرار گیرد، ادامه داد: در واقع آنها تصور می کنند کردهای سوریه می توانند کردهای ترکیه را حمایت نظامی کنند از این رو آنکارا درصدد ایجاد کمربند امنیتی در این مناطق است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: نباید فراموش کرد خروج نیروهای آمریکا و عدم تسلط دولت مرکزی سوریه در مناطق کردنشین، برای ترک ها ایجاد نگرانی کرده است لذا تا زمانی که ترک ها اطمینان لازم را بدست نیاورند به حملات نظامی ادامه خواهد داد.

ترک ها درصدد استقرار نیروهای ترکمن، عرب و غیر کُرد در مناطق شمالی سوریه هستند

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد ترک ها درصدد استقرار نیروهای ترکمن، عرب و غیر کرد در این مناطق هستند و می خواهند بافت جمعیتی جدیدی در محدوده مرزی ایجاد کنند تا فاصله فرهنگی و قومی بین کردهای ترکیه و سوریه ایجاد شود.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها