در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛

انتقاد خلیل‌آبادی از وضعیت آب و فاضلاب شهرستان ری

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، از وضعیت آب و فاضلاب شهرستان ری انتقاد کرد.

انتقاد خلیل‌آبادی از وضعیت آب و فاضلاب شهرستان ری
کد خبر: 353272
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ۱۲:۲۰:۲۱

اعتمادآنلاین| حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، در یکصد و هفتاد و دومین جلسه این شورا خطاب به وزیر نیرو گفت: آب، فاضلاب و برق شهرستان ری دچار مشکلات عدیده‌ای است، امیدوارم دستور رسیدگی به آن صادر شود.

وی افزود: زمین‌های کشاورزی در شهرستان ری از رودخانه‌های کرج و اطراف ری دارای حقابه‌های چند صد ساله و با اسناد رسمی و ثبتی بوده‌اند، اما متاسفانه در دهه چهل که سد امیرکبیر روی رودخانه زده شد، این حقابه به مردم پایتخت اختصاص یافت و به جای آب رودخانه، روان‌آب‌های سطحی و فاضلاب به سمت این بخش طلایی ری در جریان است.

عضو شورای شهر با بیان اینکه بخشی از این روان‌آب‌ها به سمت چرمشهر و بخشی هم به دریاچه مصنوعی دام گستر اختصاص یافته است، تصریح کرد: با این حال کشاورزان بخش فشافویه که در این ایام زمان کشت پاییزیشان فرا رسیده و برای آن نیازمند آب هستند، بلاتکلیف و مضطرب مانده اند.

خلیل آبادی در ادامه به تصفیه خانه جنوب تهران نیز اشاره کرد و گفت: این تصفیه خانه مشکلاتی را برای اهالی و کشاورزان ری به وجود آورده؛ چرا که آب تصفیه شده بر اساس توافقی ناعادلانه به شهرستان ورامین تعلق گرفته است.

وی افزود: بر اساس نظر کارشناسان مربوطه میزانی که از این آب به ورامین سرازیر می‌شود، بیش از حد تعیین شده در قرارداد است؛ این در حالی است که در ری برای کاشت غلات و علوفه با مشکل آب مواجه شده‌اند، اما در ورامین با آب مذکور گل کاری می‌کنند.

عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: متاسفانه این آب به درستی تصفیه نمی‌شود و کانال مربوطه بوی بسیار نامطبوعی دارد، به گونه‌ای که اهالی روستا اعلام داشته‌اند تابستان و دیگر فصول گرم سال این منطقه قابل سکونت نیست، لذا باید برای آن چاره اندیشی شود.

خلیل آبادی با اشاره به تصفیه خانه جنوب تهران اظهار کرد: محله عباس آباد، تقی‌آباد، جاده نظامی، شهرک شهید مفتح و شهید بهشتی به این تصفیه‌خانه انشعاب ندارند، این در حالی است که به دفعات این موضوع را در صحن شورای شهر تهران، ری و تجریش تذکر داده‌ام.

وی عنوان کرد: بهداشت بیش از 10 هزار خانوار در این محلات در معرض خطر است که باید هر چه سریعتر این وضعیت تعیین تکلیف شود.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش خاطرنشان کرد: غلامرضا خوش‌خلق، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران درخواست اجازه حفاری داشتند، این در حالی است که پول حفاری از مردم دریافت می‌شود؛ چراکه هزینه ترانس، شبکه، سیم و حتی شرکت برق را دریافت می‌کنند، اما موقع پرداخت به شهرداری با مشکل مواجه می‌شوند.

منبع: شهرنوشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها