کد خبر: 353331
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ۱۴:۰۶:۲۳
| |

محمد تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران:

جدایی ری از تهران شدنی نیست/ محدوده های شهری باید اصلاح شود

محمد تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران،‌ با اشاره به اینکه امکان جدایی ری از تهران وجود ندارد، گفت: باید در قانون محدوده های شهری بازتعریف شود.

جدایی ری از تهران شدنی نیست/ محدوده های شهری باید اصلاح شود
کد خبر: 353331
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ۱۴:۰۶:۲۳

اعتمادآنلاین| محمد تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران،‌ درباره پیشنهاد بعضی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر جدایی شهرستان ری از شهر تهران، گفت: این موضوع مصوبه وزارت کشور را می‌خواهد و در حوزه اختیارات شورای شهر نیست.

وی گفت: به نظر بنده به عنوان یک کارشناس، امکان جدایی ری از تهران وجود ندارد، چرا که باید به سمت یکپارچگی پیش برویم. از سوی دیگر درست است که قدمت ری از تهران بیشتر بوده،‌ ولی با این دلایل نمی‌شود یکپارچگی تهران را به لحاظ امکانات و خدمات از بین برد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان داشت:‌ معمولاً نقدی وارد است مبنی بر اینکه شهرداری تهران پسماند این شهر را در شهرستان ری می‌آورد و هزینه‌های آن را پرداخت نمی‌کند که این موضوع درست است و ما هم می‌پذیریم، شهرداری باید تمهیدات تازه‌ای را برای شهرستان ری بیندیشد و کمک بیشتری به این شهرستان داشته باشد.

وی یادآور شد: ولی این موضوعات نباید دستاویز جداسازی ری از تهران قرار بگیرد،‌ چرا که هیچ منطق علمی ندارد.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: تهران درآمد متمرکزی دارد و درآمد هر منطقه ملاک نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا شهرستان تهران سه فرمانداری ولی یک شهرداری، گفت:‌تهران در قانون به عنوان یکی از استثنائات درنظر گرفته شده است و براساس قانون سه شهرستان نمی‌توانند زیرمجموعه یک فرمانداری باشد، البته قانون نیز نیاز به بازنگری دارد.

وی یادآور شد: باید محدوده‌های شهری را در قانون جدید بازتعریف کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها