«ال‌بی‌سی» خبر داد:

موافقت احزاب سیاسی لبنان با طرح پیشنهادی «سعد حریری»

یک شبکه لبنانی از موافقت طیف‌های سیاسی لبنان با طرح پیشنهادی نخست‌وزیر این کشور خبر داد و گزارش داد، نخست‌وزیر در حال انجام اصلاحات پایانی روی این طرح است.

موافقت احزاب سیاسی لبنان با طرح پیشنهادی «سعد حریری»
کد خبر: 353355
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ۱۶:۰۴:۵۷

اعتمادآنلاین| شبکه «ال‌بی‌سی» لبنان به نقل از منابع آگاه گزارش داد، همه احزاب سیاسی این کشور با طرح پیشنهادی نخست‌وزیر «سعد الحریری» در پی اتفاقات اخیر موافقت کرده‌اند.

الحریری جمعه (دو روز پیش) ضرب‌الاجلی 72 ساعته تعیین کرده بود و خواستار پاسخ صریح طرف‌های لبنانی در این مورد شده بود.

این شبکه در خبری دیگر گزارش داد، سعد الحریری در حال انجام اصلاحات پایانی بر روی طرح اقتصادی خود است و پس از اینکه موافقت طیف‌های سیاسی را کسب کرده، فضا را مثبت می‌داند.

در ادامه این گزارش آمده، تماس‌ها برای مشخص کردن موعد جلسه کابینه دولت لبنان همچنان ادامه دارد.

گفته می‌شود طرح پیشنهادی الحریری شامل اقدامات بی‌سابقه‌ای است و در آن انواع افزایش مالیات بر ارزش افزوده، تلفن و خدمات عمومی حذف شده و تمامی پیشهادهای قبلی درباره حقوق کارمندان در آن لغو شده است.

الحریری در ادامه طرح پیشنهادی خود به مواردی مانند عدم محرمانه بودن اطلاعات حساب‌های بانکی تمام مقامات لبنان، بازگرداندن اموال به غارت رفته، ایجاد سازوکار مشخص برای مقابله با فساد، لغو قوانین خاص مربوط به هزینه‌ها در بخش‌های ارتباطات و راه‌ها، کار در راستای کاهش حقوق رؤسا، وزرا، نمایندگان پارلمان در حد 50 درصد و لغو امتیازات سازمان‌های دولتی و اعضای آن اشاره کرده است.

روزنامه «الاخبار» امروز در گزارشی اعلام کرد، سعد الحریری حمایت لازم برای ادامه کار دولت خود را از آمریکا و فرانسه دریافت کرده است.

تظاهرات مسالمت‌آمیز در لبنان در اعتراض به وضعیت اقتصادی این کشور وارد چهارمین روز خود شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها