حمید ملانوری، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

پروانه‌های احزاب جدید به زودی صادر خواهد شد/ شاید پروانه یک حزب هفته آینده صادر شود و پروانه یک حزب تا شب انتخابات/ هنوز احزاب می‌توانند برای حضور در انتخابات اقدام کنند

حمید ملانوری، دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب، گفت: هنوز احزاب می‌توانند برای حضور در انتخابات اقدام کنند. ما اکنون احزابی داریم که پرونده آنها در دست اقدام است و امکان دارد تا زمان انتخابات پروانه خود را دریافت کنند. تا این لحظه احزابی که پروانه فعالیت دارند 116 حزب هستند.

پروانه‌های احزاب جدید به زودی صادر خواهد شد/ شاید پروانه یک حزب هفته آینده صادر شود و پروانه یک حزب تا شب انتخابات/ هنوز احزاب می‌توانند برای حضور در انتخابات اقدام کنند
کد خبر: 353378
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید ملانوری، دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین تاکید کرد انتشار فهرست احزاب و تشکل‌های سیاسی‌ای که موفق به دریافت مجوز از سوی وزارت کشور شده‌اند، به منزله پایان مهلت احزاب برای دریافت مجوز نیست.

به گزارش اعتمادآنلاین ، وزارت کشو ر روز یکشنبه 28 مهرماه، فهرستی از 116 حزب و تشکل‌های سیاسی ملی و استانی و 6 جبهه اعلام کرد که موفق به تطبیق با قانون احزاب کشور شده‌اند. در خبر منتشرشده از سوی وزارت کشور تاکید شده بود که با پایان یافتن فرصت وزارت کشور به احزاب، 82 حزب ملی و 34 حزب استانی شرایط خود را با قانون احزاب تطبیق داده‌اند و پروانه فعالیت آنها تمدید شده و این احزاب مجوز فعالیت سیاسی و انتخاباتی دارند.

البته در ادامه این خبر آمده بود اعلام این فهرست به منزله پایان مهلت قانونی وزارت کشور به احزاب برای دریافت مجوز است.

ملانوری در رابطه با این موضوع به اعتمادآنلاین گفت: هنوز احزاب می‌توانند برای حضور در انتخابات اقدام کنند. ما اکنون احزابی داریم که پرونده آنها در دست اقدام است و امکان دارد تا زمان انتخابات پروانه خود را دریافت کنند. تا این لحظه احزابی که پروانه فعالیت دارند همین 116 حزب هستند.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب با اشاره به پرونده احزابی که همچنان در حال طی روند قانونی هستند، توضیح داد: غیر از این فعلاً پروانه نداریم، منتها ممکن است در همین روزها پروانه‌های احزاب جدید دیگری که در جریان است، صادر شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره مهلت احزاب برای دریافت مجوز تا زمان انتخابات مجلس یازدهم گفت: هر کسی که پرونده‌اش در دست اقدام است، از زمانی که پروانه دریافت کند، می‌تواند فعالیت داشته باشد. شاید پروانه یک حزب هفته آینده صادر شود و پروانه یک حزب تا شب انتخابات. این موضوع ایرادی ندارد. فقط باید آن فرایند قانونی را طی کنند، اما بستگی دارد که آن فرایند چه زمانی تمام شود. بنابراین به خاطر انتخابات محدودیت زمانی ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها