کد خبر: 353386
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ۱۷:۲۱:۳۱
| |

غلامرضا کاتب، رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی:

ضرورت تامین منابع مالی قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان از سوی دولت

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه گفت: دولت باید به دنبال تامین منابع برای اجرای قانون قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان باشد.

ضرورت تامین منابع مالی قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان از سوی دولت
کد خبر: 353386
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ۱۷:۲۱:۳۱

اعتمادآنلاین| غلامرضا کاتب، رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان، گفت: قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان یکی از مطالبات به حق بازنشستگان که در راستای عدالت محوری و تأمین معیشتی بازنشستگان است که مجلس شورای اسلامی آن را در برنامه ششم تصویب کرد و در قانون بودجه مورد تأکید قرار داد.

او افزود: بر مبنای این قانون، فاصله حقوق بازنشستگان و شاغلان باید سالی 10 درصد کاهش پیدا کند تا موجب شود از عدالت خوبی برخوردار باشند.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس ما انتظار داریم دولت با توجه به اینکه اجازه و قانون لازم برای تحقق این امر را در اختیار دارد، به دنبال تامین منابعی برای تحقق و اجرایی کردن این قانون که یکی از نیازهای اساسی است، باشد.

کاتب با بیان اینکه دولت منابع لازم برای اجرایی کردن این قانون را نتوانست در بودجه سال 1398 تامین کند، تاکید کرد: قوه مجریه حداقل کاری که می‌تواند انجام دهد این است که برای بودجه سال 99 که در آذر باید ارائه و پیشنهاد دهد، روی بحث اجرایی کردن قانون همسان سازی که یکی از خواسته های ملت ایران است، جدیت به خرج دهد، منابع تامین این قانون را هم به مجلس پیشنهاد دهد، نمایندگان حتما همراهی خواهد کرد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس اظهار کرد: وظیفه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در راستای اجرایی شدن این قانون این است که از سازمان برنامه و بودجه بخواهد که تاکنون چه میزان از مصوبات و منابع تحقق یافته است چراکه آخرین عملکرد دولت را در این بخش نداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها