کد خبر: 353469
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۰۹:۰۴:۰۷
| |

چند واحد از املاک شهرداری در اختیار غیر است؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری پایتخت حق واگذاری مالکیت املاکش را به غیر ندارد گفت: سه هزار و 800 واحد تجاری و مسکونی این نهاد در اختیار غیر است.

چند واحد از املاک شهرداری در اختیار غیر است؟
کد خبر: 353469
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۰۹:۰۴:۰۷

اعتمادآنلاین| ‌ محمود میرلوحی اظهارداشت: بر اساس بند 6 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، شهرداری تهران می‌تواند حق بهره برداری از املاک را به دیگران واگذار کند، اما حق واگذاری مالکیت هیچ ملکی را به غیر ندارد.

اعلام شده که این واحدها طی دوره های قبلی مدیریت شهری به افراد غیر واگذار شده است.

میرلوحی یادآور شد: بر این اساس شهرداری تهران می‌تواند با مجوز شورای شهر، حق بهره برداری از املاک را به خیریه‌ها و نهادها بدهد. وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران در مهرماه سال 96 مصوبه‌ای داشته و شهرداری را ملزم کرد که این اموال را باز پس گرفته و در اختیار بگیرد، گفت: با گذشت یک سال و نیم از ابلاغ این مصوبه، شهرداری هنوز در این خصوص اقدامی نکرده است.

عضو شورای شهر تهران، با اشاره به برگزاری جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر با حضور شهردار تهران، خاطرنشان کرد: در این جلسه از پیروز حناچی، شهردار تهران، خواسته شده تا هرچه زودتر به این مصوبه عمل کند. وی ادامه داد: این املاک باید با سرعت پس گرفته شود و دلیلی ندارد که این املاک و ساختمان‌ها بدون قرار داد و اجاره نامه در اختیار غیر باشد.

به گفته میرلوحی، برخی شهرداری‌ها در دنیا موجرهای بزرگی هستند؛ آنها ساخت و ساز می‌کنند و اجاره می‌دهند و نوعی درآمد برای شهرداری دارند اما در حال حاضر شهرداری تهران هنوز وارد این حوزه و کسب درآمد از محل اجاره دادن املاک، نشده است.

وی تاکید کرد: اولویت مدیریت شهری این است که املاک را پس بگیرد و در اختیار طلبکاران قرار داده و یا برای تکمیل پروژه‌های مترو و بافت فرسوده قرار دهیم. عضو شورای اسلامی شهر تهران، ادامه داد: شورای شهر ایجاد 6 راسته فرهنگی را در دستور کار دارد که برای تملیک برخی خانه‌ها و اراضی در این راسته‌ها نیازمند تهاتر است که این املاک در اختیار غیر می‌تواند برای تهاتر و تملیک خانه‌های میراثی و ایجاد راسته فرهنگی استفاده شود.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری باید این املاک را به دارایی‌هایی ماندگار تبدیل و در مسیر ماموریت‌های شهر و مصوبات شورا قرار دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها