کد خبر: 353506
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۷:۴۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آمریکا همچنان چشم به خاورمیانه دوخته است/ روزنامه ترکیه‌ای: اردوغان عامل نجات ترامپ از استیضاح بوده است

هرچه به موعد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نزدیک‌تر می‌شویم، نگاه رهبران این کشور به سوی خارج، به ویژه تاثیرگذاری مسائل خاورمیانه بر آن، نمود بیشتری پیدا می‌کند.

آمریکا همچنان چشم به خاورمیانه دوخته است/ روزنامه ترکیه‌ای: اردوغان عامل نجات ترامپ از استیضاح بوده است
کد خبر: 353506
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۷:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعماد حسینی- هرچه به موعد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نزدیک‌تر می‌شویم، نگاه رهبران این کشور به سوی خارج، به ویژه تاثیرگذاری مسائل خاورمیانه بر آن، نمود بیشتری پیدا می‌کند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، گرچه سیاستمداران آمریکایی به ویژه ترامپ تلاش می‌کنند بر ادعای نگاه به داخل خود تاکید بیشتری داشته باشند، اما تاثیرات رخدادهای بین‌المللی بر این سیاست‌ها غیرقابل انکار است.

یکی از نمونه‌های این رویکرد عقب‌نشینی آمریکا از سوریه است که بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، بار دیگر با ادامه حضور 200 نظامی آمریکایی از سر گرفته شد و گفته می‌شود آنها از چند نقطه دیگر در خاورمیانه هم در حال عقب‌نشینی هستند.

رویترز همچنین خبر داده است نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به همراه شماری از اعضای عالیرتبه کنگره آمریکا سفر محرمانه‌ای به افغانستان داشته و با مسئولان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند تا دیگر منطقه‌ مورد اختلاف دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای خارج کردن ارتش آمریکا نیز این روزها خبرساز شود.

در بیانیه‌ای که دوشنبه دفتر پلوسی منتشر کرد، ضمن اعلام انجام این سفر آمده است که او بعد از توقف کوتاهی در اردن وارد افغانستان شد و با اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان و مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا که در افغانستان حضور داشت و نیز شماری از فرماندهان و نظامیان آمریکایی دیدار کرد.

در این حال یک روزنامه چاپ ترکیه متذکر شد اردوغان عامل نجات دونالد ترامپ از استیضاح کنگره بوده است.

در همین حال برهان‌الدین دوران طی مقاله‌ای که در روزنامه صباح منتشرشد، نوشت: «توافق اخیری که در مورد سوریه بین 2 کشور آمریکا و ترکیه به امضا رسید نه تنها یک پیروزی دیپلماتیک و نظامی جدید برای آنکارا بود، بلکه موضع ترامپ را در صحنه داخلی آمریکا نیز تقویت کرد.»

این نویسنده ابراز امیدواری کرد این توافق بتواند فشارهای کنگره بر ترامپ را کاهش دهد.

او در عین حال تاکید کرد: همه می‌دانند که رهبران ائتلاف غربی ترامپ را دوست ندارند، اما او با فرستادن مایک پنس به آنکارا نشان داد مصمم به نتیجه‌گیری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها