کد خبر: 353548
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۱:۱۱:۵۸
| |

 طرح تروریستی گروهک وابسته به داعش در اردن خنثی شد

سازمان اطلاعات اردن طرح‌های تروریستی یک باند پنج نفره از حامیان داعش را خنثی کرده است که قصد داشت برای حمایت از این گروه تروریستی، در اردن دست به عملیات تروریستی بزند. اعضای این باند در ماه ژوئیه بازداشت شدند.

 طرح تروریستی گروهک وابسته به داعش در اردن خنثی شد
کد خبر: 353548
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۱:۱۱:۵۸

اعتمادآنلاین| سازمان اطلاعات اردن امروز(دوشنبه) از طرح‌های تروریستی یک باند حامی داعش پرده برداشت که قصد داشت در این کشور عملیاتی تروریستی اجرایی کند.

به نوشته روزنامه "الرأی" اردن، این سازمان اخیرا طرح‌های تروریستی یک باند پنج نفره از حامیان داعش را خنثی کرده است که قصد داشت برای حمایت از این گروه تروریستی، در اردن دست به عملیات تروریستی بزند. اعضای این باند در ماه ژوئیه بازداشت شدند.

این روزنامه نوشت، آنگونه که در اتهام اعضای این باند آمده است، هدفشان از اجرای عملیات، حمله به نگهبانی امنیتی موجود روبروی منزل یکی از نخست وزیران سابق و به دست گرفتن تجهیزات آنها، حمله به گشت‌های امنیتی که به شکل ثابت در مسیر السلط/السرو مستقر هستند، ربودن یکی از اعضای سازمان اطلاعات و کشتن و سوزاندن جسد وی بوده است.

دادگاه امنیت کشور اردن از روز یکشنبه محاکمه اعضای باند مذکور را آغاز کرده است. در جلسه نخست، متهمان، اتهاماتی که دادستانی کل به آنها وارد کرد را رد کرده و گفتند که خطایی مرتکب نشده‌اند.

روزنامه الرأی نوشت: اوایل سال 2018، اعضای این باند تصمیم گرفتند به داعش بپیوندند و با آنها در سوریه بجنگند و در راستای اجرای این تصمیم خود، با هدف پیدا کردن راه‌حل مناسبی برای نفوذ غیرقانونی به داخل سوریه و جنگیدن در صف داعش، به منطقه عقربا واقع در مرزهای مشترک اردن و سوریه رفتند اما متوجه شدند که به دلیل حضور مرزبانان اردن، خروجشان از خاک این کشور و ورودشان به سوریه کار آسانی نیست و در نتیجه، ایده پیوستن به گروه تروریستی داعش را به تعویق انداختند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها