علی ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به «اعتمادآنلاین»:

رئیس‌جمهوری دخالتی در انتقال آب دریای خزر ندارد/ طرح انتقال آب دریای خزر در سال 91 مطرح شده است/ مطالعات درخصوص انتقال آب دریای خزر ادامه دارد

ربیعی با تاکید بر پیگیری طرح انتفال آب دریای خزر به سمنان در دولت دهم بیان کرد: این موضوع از سال 91 مطرح است و وزارت نیرو به سازمان محیط زیست نامه نوشته است. اصلا ربطی به دولت آقای روحانی نداشته است. ظاهرا از سال 91 هم در نوبت بررسی بوده است.

حجم ویدیو: 38.06M | مدت زمان ویدیو: 00:04:31 دانلود ویدیو
کد خبر: 353577
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۳:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال اعتمادآنلاین درباره اینکه انتقال آب دریای خزر بار دیگر با حواشی متعددی هم در مجلس و هم در میان افکاعمومی و محیط‌زیستی‌ها همراه بوده است. برخی منتقدان تاکید دارند که روسای‌جمهور اخیر تمایل دارند که آب دریای خزر را به استان خود ببرند. موضع دولت با توجه به انتقادات درباره انتقال آب دریای خزر به استان سمنان چیست؟ گفت: آقای رئیس‌جمهور اصراری نسبت به این موضوع ندارند و به بحث‌های کارشناسی ارجاع خواهند کرد.

ربیعی در ادامه با تاکید بر پیگیری طرح انتفال آب دریای خزر به سمنان در دولت دهم بیان کرد: این موضوع از سال 91 مطرح است و وزارت نیرو به سازمان محیط زیست نامه نوشته است. اصلا ربطی به دولت آقای روحانی نداشته است. ظاهرا از سال 91 هم در نوبت بررسی بوده است.

او تاکید کرد که در این خصوص سازمان محیط زیست سه کار می‌تواند انجام دهد، مخالفت، موافقت یا موافقت مشروط کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه موافقت اولیه سال 91 انجام شده و منوط به اخذ مجوز از سازمان محیط‌زیست است، افزود: با آقایان اردکانیان و کلانتری صحبت کرده‌ام کسی موافقتی نکرده و صرفا در این خصوص شرایط اعلام شده است.

او ادامه داد: در جلسه 17 مهر شروط متعددی گذاشته شده است تا بررسی شود. باید گزارش آنها به حفاظت محیط زیست ارسال، بررسی و در مورد آن تصمیم گرفته شود. مطالعات محیط زیستی به پایان نرسیده است.

ربیعی افزود: پروژه‌های مختلف آب وجود داشته است و ما‌ نگرانی‌های محیط‌زیستی‌ها را درک می‌کنیم. معتقدیم که نهادهای محیط زیستی برای کشور مفید هستند و اخیرا هم خود من چند بار با آنها جلسه داشته‌ام.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها