«پوتین» پروتکل قربانیان جرایم جنگی کنوانسیون ژنو را لغو کرد

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، یک پروتکل الحاقی کنوانسون ژنو درباره حفاظت از قربانیان درگیری‌های مسلحانه بین‌المللی را لغو کرده است.

«پوتین» پروتکل قربانیان جرایم جنگی کنوانسیون ژنو را لغو کرد
کد خبر: 353589
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۳:۳۹:۱۱

اعتمادآنلاین| یک وبسایت وابسته به پارلمان روسیه به نقل از نامه‌ای از سوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه اعلام کرد، رییس جمهور یک پروتکل الحاقی کنوانسیون ژنو را که مربوط به حفاظت از قربانیان درگیری‌های مسلحانه بین‌المللی بوده، لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این پروتکل الحاقی موسوم به "پروتکل الحاقی یکم" کنوانسیون 1949 ژنو توسط شورای عالی (پارلمان) اتحاد شوروی در سال 1989 تصویب شد.

نامه پوتین در این خصوص که در تاریخ 16 اکتبر و خطاب به رییس پارلمان روسیه نوشته شده، اظهار می‌کند، یک کمیسیون بین‌المللی که برای تحقیقات درباره جرایم جنگی علیه غیرنظامیان تشکیل شده، "از سال 1991 نتوانسته عملکرد مناسب خود را داشته باشد".

این وبسایت به نقل از این نامه نوشته است: در شرایط بین‌المللی فعلی، خطر سوء استفاده از قدرت این کمیسیون از سوی کشورهایی که با سوء نیت رفتار می‌کنند، بسیار قابل توجه است.

در این نامه همچنین بیان شده که هیچ نماینده‌ای از روسیه در این کمیسیون حضور ندارد و این در حالی است که مسکو به طور منظم بودجه این کمیسیون را پرداخت کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها