کد خبر: 353597
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۳:۵۰:۲۹
| |

رزمایش اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی در تاجیکستان آغاز شد

رزمایش نظامی کشورهای سازمان "پیمان امنیت جمعی" با برگزاری مراسم افتتاحیه در تاجیکستان و در منطقه‌ای واقع در مرز این کشور با افغانستان آغاز شد؛ رزمایشی با عنوان "برادری پایدار 2019" که قرار است تا تاریخ 29 اکتبر ادامه یابد.

رزمایش اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی در تاجیکستان آغاز شد
کد خبر: 353597
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۳:۵۰:۲۹

اعتمادآنلاین| آلکساندر لاپین، فرمانده کل حوزه نظامی مرکزی ارتش روسیه در مراسم افتتاحیه این رزمایش اظهار کرد: امروز این رزمایش بین المللی مشترک تحت عنوان "برادری پایدار" در منطقه "حرب میدان" واقع در خاک جمهوری تاجیکستان آغاز شد. این سری رزمایش به عنوان بخشی از مجموعه رزمایشهای سال 2019 در حوزه راهبردی آسیای مرکزی از کیفیتی ویژه برخوردار بوده و به سبب حضور مشترک نظامیان شش کشور شامل جمهوری تاجیکستان، جمهوری قرقیزستان، جمهوری قزاقستان، جمهوری ارمنستان، جمهوری بلاروس و فدراسیون روسیه قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، او در ادامه تصریح کرد: اقدامات مشترک این کشورهای شرکت کننده در این رزمایش با توجه به وضعیت بی ثبات در جهان و تشدید تنش در افغانستان، نشاندهنده نیت دولتهای این کشورها برای تامین امنیت منطقه ای به شکل مشروع و قانونی است.

در عین حال عبدالخوشیم داورن گلومزودا، معاون وزیر دفاع تاجیکستان نیز در اظهاراتی به وضعیت دشوار موجود در منطقه آسیای مرکزی اشاره کرده و گفت: در حال حاضر وضعیت در این منطقه سخت است و همچنان کشش به سمت تشدید تنشها وجود دارد. از جمله موارد هشداردهنده مربوط به تمرکز گروه های مسلح متعلق به سازمانهای تروریستهای بین المللی شامل شهروندانی از کشورهای ما به ویژه در مناطق مرزی ما است. مورد دیگر نیز مربوط به تشکیل پایگاه ها و کمپهایی به هدف آموزش شبه نظامیان در ولایتهای شمالی افغانستان است.

این رزمایش شامل دو مرحله است. در مرحله اول نیروهای استقرار سریع عملیات مبارزه با تروریسم را به هدف تمرین از بین بردن و جلوگیری از فعالیت گروه های مسلح غیرقانونی اجرا خواهند کرد. در مرحله دوم نیروی صلحبان سازمان پیمان امنیت جمعی یک عملیات صلحبانی را در راستای حمایت از صلح در حوزه امنیت مشترک آسیای مرکزی اجرا خواهند کرد. نیروهای احتیاطی دو کشور خارجی شامل ارمنستان و بلاروس در مرحله دوم این رزمایش شرکت خواهند کرد. آنها در تاریخ 24 اکتبر وارد منطقه خواهند شد.

قرار است در این رزمایش بیش از 2000 نظامی و بیش از 600 خودرو و سلاح شرکت داشته باشند.

حدود 20 هواپیما و هلیکوپتر روسیه‌ای نیز در رزمایش "برادری پایدار" شرکت دارند. آنها به اجرای ماموریتهای شناسایی و پشتیبانی هوایی از واحدهای زمینی خواهند پرداخت. این رزمایش بر طبق برنامه زمانی ارتش روسیه برای برگزاری رزمایش در سال 2019 تحت فرماندهی ژنرال لاپین برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها