کد خبر: 353643
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۴:۵۷:۴۵
| |

سفیر جدید ایران رونوشت استوارنامه خودرا تسلیم وزیر خارجه ازبکستان کرد

حمید نیرآبادی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در «تاشکند»، در دیدار وزیر امور خارجه ازبکستان رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

سفیر جدید ایران رونوشت استوارنامه خودرا تسلیم وزیر خارجه ازبکستان کرد
کد خبر: 353643
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۴:۵۷:۴۵

اعتمادآنلاین| حمید نیرآبادی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در «تاشکند»، امروز در دیدار «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

در این دیدار که پس از تحویل رونوشت استوارنامه انجام گرفت، تاکید شد که در حال حاضر بین ازبکستان و ایران روابط موثر و پرتحرک مبنی بر گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل در همه زمینه های مورد علاقه طرفین برقرار شده است.

طرفین در این دیدار بر افزایش بیش از پیش همکاری های متقابل در زمینه های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، حمل و نقل و گردشگری و راه اندازی پروازهای مستقیم بین تاشکند و تهران تاکید کردند.

در پایان این دیدار وزیر امور خارجه ازبکستان برای سفیر ایران در تاشکند آرزوی موفقیت کرد.

«بهمن آقا رضی» سفیر قبلی جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان بود.

پس از پایان ماموریت «علی مردانی‌فر» سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در تاشکند «بهمن آقا رضی» به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان منصوب شده بود که اکنون جای خود را به نیرآبادی سپرده است.

جمهوری اسلامی ایران استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 25 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 مه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها