کلایدیا رات، معاون پارلمان آلمان:

آمریکا دیگر شریک قابل اعتمادی نیست/ لزوم اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه

کلایدیا رات، معاون پارلمان آلمان، خواستار اعمال تحریم‌ها و فشارهای بیشتر بر ترکیه به‌دلیل حمله به شمال سوریه شد.

آمریکا دیگر شریک قابل اعتمادی نیست/ لزوم اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه
کد خبر: 353670
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۵:۴۷:۴۷

اعتمادآنلاین| کلایدیا رات، معاون پارلمان آلمان در گفتگویی با روزنامه "دی‌ولت" آلمان تأکید کرد: من به آتش‌بس مورد توافق بین ترکیه و آمریکا برای توقف درگیری‌ها در شمال سوریه اعتماد ندارم. کردها در مذاکرات در این باره دخالت داده نشدند.

وی همچنین توافق بین آنکارا و واشنگتن را تلاش آمریکا برای منحرف کردن توجهات از سیاست‌های غیر مسئولانه‌اش دانسته تأکید کرد که نتیجه این اوضاع فاجعه‌بار است. در این اوضاع رئیس جمهور ترکیه آنچه را می‌خواهد به دست می‌آورد، نفوذ بشار اسد به مناطق کردنشین بازمی‌گردد و مسکو هم قویتر از گذشته شده و کردها هزینه این وضعیت را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: در هر صورت یک چیز مشخص است که این اقدام رئیس جمهور ترکیه متناقض با قوانین بین‌المللی بوده و فاجعه انسانی در منطقه را تشدید کرده و به‌خصوص به زنان و کودکان آسیب می‌رساند و اگر مبارزان داعش دیگر در محاصره نباشند نه‌تنها تمام منطقه بلکه همچنین اروپا در معرض خطر قرار خواهد گرفت. اما در این وضعیت ناتو سکوت می‌کند و دولت فدرال آلمان مانند همیشه واکنش نصفه‌ونیمه‌ای نشان می‌دهد. ما نظاره‌گر فرسایش همه چیزهایی هستیم که باید پایه و اساس نظم بین‌المللی ما باشد.

رات در بخش دیگری از این گفتگو درباره تأثیرات اقدامات اردوغان بر اوضاع اجتماعی آلمان گفت: اردوغان همواره تلاش کرده است از آلمان به‌عنوان زمین بازی برای اقدامات و احساسات ناسیونالیستی خود سوء استفاده کند.

وی ادامه داد: کردها در مبارزه با داعش در سوریه همچنین برای امنیت ما قربانیان زیادی داده‌اند و حالا آن‌ها بار دیگر تنها گذاشته شده‌اند.

وی اضافه کرد: این مسئله بسیار اهمیت دارد که دولت آلمان و ناتو این مسئله را آشکار کنند که ما از اردوغان حمایت نمی‌کنیم و وی نباید از ما انتظار حمایت داشته باشد.

معاون پارلمان آلمان خواستار توقف همه صادرات تسلیحات به ترکیه در این وضعیت شده و حجم بالای صادرات این گونه اقلام به آنکارا را که در گزارش اخیر وزارت اقتصاد آلمان مشخص شده بود کاملاً خطا دانست.

وی همچنین توافق پناهندگان اتحادیه اروپا و آنکارا را غیر قابل تحمل ارزیابی کرده و آن را عامل اخاذی اردوغان از اروپا دانسته خواستار لغو آن شد.

معاون پارلمان آلمان همچنین خواستار تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه شده و در بخش دیگری از این گفتگو توقف مشارکت آلمان در ائتلاف ضدداعش به‌رهبری آمریکا را نیز خواستار شده و با تأکید بر اینکه این عملیات از ابتدا اساس قانونی نداشته است گفت: این مأموریت در یک محیط بسیار پیچیده و مسئله‌ساز دنبال می‌شود.

وی ابراز کرد: مانورهای ناموزون رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد که این ائتلاف به‌اصطلاح مبارزه با داعش چقدر غیر قابل پیش‌بینی است. ما باید بفهمیم که آمریکا دیگر شریک قابل اعتماد ما نیست.

وی راه‌حل مسئله سوریه را دیپلماسی و راهکار سیاسی، و سازمان ملل را چارچوب درستی برای حل این بحران دانست.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها