کد خبر: 353719
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۷:۴۲:۲۶
| |

وی فنگ خه، وزیر دفاع چین وزیر دفاع چین:

آمریکا به دنبال راه‌اندازی انقلاب‌های رنگی است

وزیر دفاع چین در نهمین کنفرانس بین‌المللی «شیانگ شن» پکن، ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا تاکید کرد که این کشور به دنبال راه اندازی انقلاب‌های مخملین است.

آمریکا به دنبال راه‌اندازی انقلاب‌های رنگی است
کد خبر: 353719
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۷:۴۲:۲۶

اعتمادآنلاین| وی فنگ خه، وزیر دفاع چین وزیر دفاع چین که به دنبال تصویب پیمان دمکراسی و حقوق بشر هنگ کنگ در مجلس نمایندگان آمریکا از این کشور انتقاد می کرد، بیان کرد: برخی با چماق های بزرگ نظیر تحریم به دنبال زورگیری از کشورهای دیگر و باج خواهی از آنها هستند.

وی در نهمین همایش امنیتی «شیانگ شن» که با حضور سردار «مهدی ربانی» معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برگزار شد خاطر نشان کرد: آمریکا با تاکتیک های که به مثابه دست درازی به مناطق دیگر است، می کوشد در امور داخلی چین مداخله کند و به انقلاب رنگی دامن می زند.

وی تاکید کرد که کشورها باید مسایل مختلف را با گفت و گو و احترام متقابل حل و فصل کنند چین هرگز تسلیم فشارهای خارجی نخواهد شد آنها که می خواهند در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله کنند هرگز به چنین هدفی نخواهند رسید.

«وی فنگ خه» وزیر دفاع چین مداخله در امور داخلی کشورها، راه اندازی انقلاب های رنگی و سرنگونی حکومت های مشروع و قانونی را اصلی ترین عوامل و علت جنگ های مختلف در سراسر جهان دانست.

در همین حال روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ می نویسد که اگرچه وزیر دفاع در این اجلاس مستقیما به مداخله جویی های آمریکا در کشورهای دیگر با نام آنها اشاره نکرد اما پکن بارها از سیاست های تحریم، مداخله جویی و فشار حداکثری آمریکا بر ایران، سوریه و ونزوئلا انتقاد کرده است.

وزیر دفاع چین که کشورش اعتراضات ضد دولتی در هنگ کنگ را مشابه انقلاب های رنگی می داند، گفت: سیاستمداران آمریکایی از چنین تظاهرات ضد دولتی در هنگ کنگ حمایت می کنند.

وی مستقیما نام آمریکا را نبرد اما گفت که بعضی می خواهند با تحریم باج خواهی کنند آنها از فشارهای حداکثری بهره می گیرند تا کشورهای دیگر تقاضاهای آنها را اجابت کنند در حالی که این چماق ها، تحریم ها و فشارها نمی تواند مشکلات را برطرف کند مردم چین هم مرعوب فشارها نمی شود.

وزیر دفاع چین بار دیگر به استقلال طلبان تایوان هم هشدار داد و گفت که پکن در برابر نفوذ خارجی و استقلال طلبان تایوانی سکوت نخواهد کرد چین برای پیشبرد وحدت صلح آمیز همه تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

نهمین نشست امنیتی بین المللی «شیانگ شن» از امروز دوشنبه به مدت سه روز با حضور نمایندگان بیش از 70 کشور در پکن آغاز شد از ایران هم هیاتی بلند مرتبه به ریاست سردار "مهدی ربانی" معاون ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شرکت دارد.

هدف از برگزاری این اجلاس گفت و گو و تبادل نظر درباره مسایل و محورهای مهم امنیتی منطقه ای و بین المللی در موضوعات امنیتی، روابط بین کشورها و نظم بین المللی و مدیریت بر مخاطرات امنیتی در قاره آسیا و منطقه اقیانوس آرام است.

حفاظت از صلح و ثبات در قاره آسیا با توجه به شرایط جدید امنیتی و با نظرداشت منشور شورای امنیت سازمان ملل و پایبندی به اهداف آن از دیگر موضوعاتی است که در این همایش امنیتی مورد بررسی قرار می گیرد.

امنیت جهانی و کنترل تسلیحاتی، فناوری و امنیت بین المللی، هوش مصنوعی و جنگ افزارهای آینده، امنیت دریایی، مهندسی امنیت دریایی، تدابیر مرتبط با راهبرد اعتماد سازی، امنیت در خاورمیانه و همچنین همکاری بین المللی در مبارزه با تروریسم از جمله محورهای این همایش سه روزه است.

«شیانگ شن» نام یک منطقه طبیعی و کوهستانی در شمال پکن است و به معنای کوه معطر است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها