کد خبر: 353724
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۸:۰۲:۴۳
| |

انتقاد پوتین ازدخالت غرب درگسترش روابط مسکو با قاره سیاه

رئیس‌جمهوری روسیه با انتقاد از سیاست کشورهای غربی در قاره سیاه اعلام کرد: آنها برای اینکه هیچکس مانع سیاست‌های یک جانبه غرب در آفریقا نشود، از گسترش روابط روسیه با کشورهای آفریقایی جلوگیری می‌کنند.

انتقاد پوتین ازدخالت غرب درگسترش روابط مسکو با قاره سیاه
کد خبر: 353724
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۸:۰۲:۴۳

اعتمادآنلاین| ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی تاس در آستانه اجلاس روسیه-آفریقا که روزهای چهارشنبه وپنجشنبه در سوچی برگزار می‌شود، با اشاره به سیاست فشار کشورهای غربی به کشورهای آفریقایی بیان کرد: این کشورها می‌خواهند از این راه نفوذ و موقعیت برتر از دست رفته خود در کشورهای مستعمره سابق را باز یابند.

وی ادامه داد: آنها تلاش می‌کنند درآمدهای بسیار بالا کسب کنند و از ثروت‌های طبیعی قاره آفریقا بدون توجه به خواسته‌های مردم این کشورها و با نادیده گرفتن ریسک‌ها از جمله ریسک‌های اقتصادی بهره برداری کنند.


روسیه برای رقابت به منظور همکاری با کشورهای آفریقا آمادگی دارد


رئیس جمهوری روسیه گفت: روسیه برای رقابت به منظور برقراری همکاری‌ها با کشورهای آفریقایی آمادگی دارد.


وی با بیان اینکه روابط دوستانه، روسیه را با کشورهای آفریقایی پیوند می‌دهد، اظهار داشت: کشور ما در آزادسازی قاره آفریقا (از زیر یوغ استعمال غرب) و کمک به مبارزه ملت‌های آفریقایی علیه استعمارگری، نژادپرستی و آپارتاید نقش بزرگی ایفا کرد.


وی خاطرنشان کرد: ما به کشورهای آفریقایی در دفاع از استقلال و حق حاکمیت خود و برقراری حکومت و شکل‌گیری اقتصاد ملی و ایجاد ارتش توانمند کمک می‌کنیم.


پوتین همچنین به ایجاد زیرساخت‌ها در بسیاری از کشورهای آفریقایی با مشارکت متخصصان شوروی و روسیه اشاره و بر تداوم همکاری با کشورهای این قاره در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.


گفتنی است، روسیه با همه کشورهای آفریقایی روابط دارد و با آنها در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی و بازرگانی، انرژی، فنی و نظامی و توسعه زیرساخت‌ها همچون ایجاد سد و جاده و راه آهن همکاری می‌کند.


روسیه در چارچوب گروه بریکس با آفریقای جنوبی که عضو این گروه است همکاری بسیار نزدیک دارد.


روسیه به برخی کشورهای آفریقایی، سلاح و جنگ افزارهای پیشرفته می‌فروشد و نظامیان شماری از کشورهای این قاره در آموزشگاههای نظامی روسیه آموزش میبینند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها