کد خبر: 353726
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۸:۱۰:۰۵
| |

رئیس پارلمان انگلیس با رای‌گیری درباره توافق جدید برگزیت مخالفت کرد

رئیس مجلس عوام انگلیس روز دوشنبه بر خلاف نظر دولت این کشور با رای‌گیری برسر توافق جدید برگزیت مخالفت کرد و به این ترتیب احتمال تاخیر برگزیت قوت گرفت.

رئیس پارلمان انگلیس با رای‌گیری درباره توافق جدید برگزیت مخالفت کرد
کد خبر: 353726
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۸:۱۰:۰۵

اعتمادآنلاین| جان برکو، رئیس مجلس عوام انگلیس طی سخنانی در پارلمان با بیان این استدلال که شرایط از روز شنبه که نمایندگان به لایحه تمدید مهلت برگزیت رای موافق دادند، تغییری نکرده و عنوان کرد اجازه نخواهد داد که نمایندگان درباره توافق برگزیت رای گیری کنند.

وی افزود: دولت ممکن است ادعا کند که اوضاع از روز شنبه تغییر کرده چون نخست وزیر نامه درخواست برای تاخیر مهلت برگزیت را به اروپا ارسال کرده اما در اصل محتوای توافق تغییری نکرده است.


انگلیس و اتحادیه اروپا پنجشنبه گذشته درباره نحوه اجرای برگزیت توافق کردند. این توافق عصر همان روز از سوی 27 کشور عضو شورای اروپا به تائید رسید.


جانسون شنبه گذشته قصد داشت تا توافق جدید را در پارلمان به رای گذارد. با این حال نمایندگان با اکثریت آراء به لایحه‌ای درباره تمدید مهلت برگزیت و تعویق انجام رای گیری درباره توافق جدید، رای موافق دادند.


نخست وزیر انگلیس شنبه گذشته در نامه‌ای بدون امضاء، خطاب به دونالد توسک رئیس شورای اروپا خواستار تمدید مهلت اجرای برگزیت شد. جانسون در این نامه تقاضای کرده تا برگزیت به مدت 3 ماه یعنی تا 31 ژانویه 2020 به تاخیر بیفتد.


منابع خبری می گویند نخست وزیر انگلیس نامه دومی را نیز ارسال کرده و در آن نوشته که به باور او، تاخیر در اجرای برگزیت اشتباه است. جانسون در نزدیک به سه ماه گذشته که سکان دولت را به دست گرفته، بارها اعلام کرده است که مخالف تاخیر برگزیت و به هر قیمتی انگلیس را تا پایان ماه جاری میلادی از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.


اتحادیه اروپا تاکنون دو بار مهلت برگزیت را به دلیل مخالفت قانون‌گذاران انگلیس با نحوه اجرای برگزیت به تاخیر انداخته است. اروپایی ها مایل نیستند که تقصیر خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به گردن آنها بیفتد.


شنیده‌ها حاکی است که مقامات اتحادیه اروپا مخالفتی با تمدید برگزیت، برای جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا ندارند. حتی گفته می شود، این آمادگی وجود دارد که برای تاخیر سه ماهه، مراتب از طریق مکاتبه میان سفرای کشورهای اروپایی در بروکسل و بدون نیاز به برگزاری نشست فوق‌العاده سران اروپا پیگیری شود.


مقامات رسمی اروپا تاکنون به آخرین تحولات مجلس انگلیس واکنش نشان نداده اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها