کد خبر: 353751
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

مراکش از بیم سناریوی لبنان، الگوی این کشور را در پیش گرفت

دولت مراکش در راستای جلوگیری از گرفتار شدن در دردسر مقابله با مردم معترض، اصلاحات اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است.

مراکش از بیم سناریوی لبنان، الگوی این کشور را در پیش گرفت
کد خبر: 353751
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت مراکش در راستای جلوگیری از گرفتار شدن در دردسر مقابله با مردم معترض، اصلاحات اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های مراکشی اعلام کردند دولت این کشور تدابیر اقتصادی ویژه‌ای را برای کاهش کسر بودجه در پیش گرفته است.

با این حال، به اعتقاد کارشناسان، دولت مراکش که از هم‌اکنون بودجه 2020 را با کسر بودجه‌ای 3.5 درصدی بسته است به طور حتم در آینده با مشکلات زیادی مواجه می‌شود و ممکن است سناریوی عراق و لبنان را پیش روی خود ببیند.

به گفته کارشناسان، دولت رباط با خصوصی‌سازی قسمتی از بخش دولتی این کشور به دنبال کسب 313 میلیون دلار درآمد است، اقدامی که شاید بتواند به دولتمردان این کشور برای پیشبرد امور کشور کمک کند.

کابینه مراکش همچنین، همزمان با اعلام اعمال مالیات‌های جدید و کاهش سوبسید به مردم این کشور، اطمینان داد 26 میلیارد درهم برای حمایت از قدرت خرید قشر فقیر جامعه، 72.4 میلیارد درهم برای آموزش و 18.6 میلیارد درهم نیز به بخش بهداشت اختصاص داده است.

دولت همچنین پیشاپیش به مردم قول داده است 18 میلیارد دلار را برای کاهش شکاف طبقاتی در نظر خواهد گرفت.

به گفته کارشناسان، با وجود تمامی تلاش‌هایی که دولت رباط برای جلوگیری از شکل‌گیری موج اعتراضات انجام می‌دهد، احتمال شنیدن اخباری اینچنینی از این کشور در روزهای آینده بسیار زیاد می‌نماید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها