کره‌شمالی: تسلیم نمی‌شویم

کره‌شمالی ضمن انتقاد از فشارهای اقتصادی آمریکا تاکید کرد این کشور هرگز تسلیم فشارها و تحریم‌ها نخواهد شد.

کره‌شمالی: تسلیم نمی‌شویم
کد خبر: 353763
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان حزب حاکم این کشور در مطلبی تاکید کرده است تحریم‌ها ابزاری برای آمریکا است تا کشورهایی را که از واشنگتن اطاعت نمی‌کنند، به زانو درآورد اما ما می‌ایستیم و مقاومت می‌کنیم.

این نشریه می‌افزاید راهی جز مقاومت و اتکا به خود وجود ندارد حرف‌شنوی از آمریکا نیز در کار نخواهد بود این کشور روی پایش می‌ایستد.

روزنامه تصریح کرد کشورهای غربی بخصوص آمریکا از روش تحریم برای مجازات کشورهایی استفاده می‌کنند که راه و مسیری مجزا دارند و حرف شنوی نمی‌کنند.

بنا به این گزارش، مشکل اینجا است که اگر یک گام در راستای خواسته‌های آنها برداشته شود، 10 گام دیگر می‌خواهند و اگر صد گام برداشته شود، نهایتش فروپاشی کشور مورد تحریم خواهد بود.

روزنامه کره شمالی به عراق و لیبی به عنوان دو نمونه‌ای اشاره کرده که به دلیل مشکلاتی که برای آنها به وجود آمد؛ حق حاکمیتشان مورد تعرض قرار گرفت و آنها خودشان ضربات سنگینی را متحمل شدند.

این نشریه به این موضوع اشاره می کند که صدام حسین، رهبر وقت عراق با درخواست‌ها برای بازرسی‌های هسته ای در سال های 2002 و 2003 میلادی موافقت کرد اما در جریان حمله آمریکا به عراق اعدام شد.

گزارش تاکید کرد که لیبی تسلیحات کشتار جمعی خود را در سال 2003 میلادی تسلیم کرد اما معمر قذافی، رهبر این کشور از قدرت برکنار شد و در سال 2011 میلادی توسط شورشیان به قتل رسید.

روزنامه افزود تحریم صلح و ثبات را به خطر می‌اندازد تحریم هیچ مشکلی را حل نمی کند؛ البته تحریم مقاومت کشورها را افزایش می‌دهد و کمکی هم به رفع چالش‌ها نمی‌کند.

رسانه‌های کره شمالی به دنبال شکست مذاکرات استکهلم میان این کشور و آمریکا از همه مردم خواسته اند با اتحاد و مقاومت و اتکا به خود مشکلات را حل کنند.

منعب: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها