محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه:

1.3 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال هزینه شد

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: از 1.5 میلیارد دلاری که قرار بود از صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی اختصاص یابد، تاکنون 1.2 میلیارد دلار پرداخت و 237 هزار نفر مشغول کار شده اند.

1.3 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال هزینه شد
کد خبر: 353856
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامه‌ریزی با بیان اینکه ما برای ایجاد 988 هزار فرصت شغلی برنامه ریزی کرده ایم و در قالب 8 برنامه این طرح را جلو می‌بریم، گفت: هر استانی دارای یک برنامه اشتغال است و 25 درصد پول را همان ابتدای کار داده‌ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: برای اشتغالزایی تاکنون 1800 میلیارد تومان از بودجه عمومی و بیش از 7 هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی پرداخت کرده ایم.

وی ادامه داد: قرار بود 1.5 میلیارد دلار با مجوز رهبری از صندوق توسعه ملی برداشت شود که تاکنون یک میلیارد و 255 میلیون دلار برداشت شده است.

نوبخت تصریح کرد: معادل ریالی این مبلغ، 13 هزار و 300 میلیارد تومان می‌شود. یعنی بالای 13 هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی و شهری هزینه شده است.

وی افزود: تاکنون 109 هزار طرح پذیرفته و 7 هزار میلیارد تومان بابت این طرح‌ها پرداخت شده است.

نوبخت گفت: حداقل برای 237 هزار نفر با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به انتقادات وارده به آمار مرکز آمار به ویژه در حوزه اشتغال، تاکید کرد: آمار اعلامی از سوی مرکز آمار ایران متقن است.

معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: بر اساس آمار خزانه، 28 هزار و 950 میلیارد تومان در 6 ماه نخست سال برای طرح های عمرانی پول داده‌ایم این مساله به نگه‌داشتن کارگران بر سر کار کمک می‌کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها