کد خبر: 353976
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۴:۰۵:۲۶
| |

احمد تشکینی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت:

امسال سرمایه در گردش مورد نیاز صنعت 360 هزار میلیارد تومان است

احمد تشکینی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: سرمایه در گردش مورد نیاز بخش صنعت در سال 98 بیش از 360 هزار میلیارد تومان است.

امسال سرمایه در گردش مورد نیاز صنعت 360 هزار میلیارد تومان است
کد خبر: 353976
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۴:۰۵:۲۶

اعتمادآنلاین| احمد تشکینی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: نسبت تسهیلات سرمایه در گردش اعطایی به تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز بخش صنعت و معدن طی دوره 96-1393 به‌طور متوسط حدود 75 درصد بوده است.

وی بیان داشت: این بدان مفهوم است که زندیک به 75 درصد از سرمایه در گردش مورد نیاز این بخش طی دوره مذکور توسط سیستم بانکی تامین شده است.

تشکینی ادامه داد: نسبت مذکور در سال 1397 به 57 درصد کاهش یافته که نشان می­دهد 57 درصد از سرمایه در گردش موردنیاز بخش صنعت و معدن در سال مذکور توسط سیستم بانکی تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: عمده دلیل این کاهش آن است که پارسال میزان تسهیلات اعطایی 20 درصد، اما هزینه‌های تولید 65 درصد رشد داشته است.

این مسئول گفت: سرمایه در گردش مورد نیاز بخش صنعت در سال 1398 برای حفظ وضع موجود 361 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که نیازمند پشتیبانی نظام بانکی برای تامین این حجم از منابع با هدف حفظ تولید و اشتغال کشور است.

سرمایه در گردش اعطایی به بخش صنعت و معدن در چهار ماهه نخست امسال معادل 49 هزار میلیارد تومان بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها