کد خبر: 353986
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۴:۳۰:۱۳
| |

وحید مرندی‌مقدم، معاون سازمان استاندارد:

اقتصاد ایران با رونق صنعت غذای حلال متحول می‌شود

وحید مرندی‌مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: توجه به صنعت غذای حلال علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار اقتصاد ایران را متحول می‌کند.

اقتصاد ایران با رونق صنعت غذای حلال متحول می‌شود
کد خبر: 353986
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۴:۳۰:۱۳

اعتمادآنلاین| وحید مرندی‌مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، روز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی استاندارد در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان گفت: نقش ایران در توجه به استاندارد حلال در بین کشورهای اسلامی قابل قبول است و باید با برنامه‌ریزی هدفمند و توجه به اصول اقتصادی این رویه تقویت شود.

وی خاطر نشان کرد: توجه به استانداردهای بین المللی و تدوین این طرح در کشور، رویکرد موثر و مهم برای افزایش سهم ایران در تجارت حلال در بین کشورهای اسلامی است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: مبنای استاندارد حلال در بین کشورهای اسلامی توجه به اشتراک‌ها است و براساس این رویکرد این صنعت سالانه شاهد 2 هزار و 500 میلیارد دلار گردش مالی در جهان هستیم.

مرندی‌مقدم با اشاره به گردش مالی محصولات غذایی استاندارد با نشان حلال در جهان، گفت: سالانه 800 میلیارد دلار گردش مالی در بخش محصولات غذایی با نشان حلال در جهان ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش تولید و تجارت حلال ظرفیت مطلوب اقتصادی در کشور است که باید با توجه به زیرساخت‌ها برای رونق این بخش اقدام کرد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برنامه‌ریزی کوتاه مدت برای جذب پنج درصد از گردش مالی استاندارد حلال در جهان برای ایران برنامه‌ریزی شده است که با اجرایی شدن این طرح اشتغال پایدار و رونق کسب و کار در کشور افزایش می یابد.

22 مهر مصادف با 14 اکتبر روز جهانی استاندارد نامیده شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها