«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

لیست نامزدهای بالن‌دور فوتبال زنان چه ویژگی‌هایی دارد؟/ جام‌جهانی معیار اصلی انتخاب بهترین‌ها/ آدا هگربرگ همچنان در جمع برترین‌های فوتبال زنان

به نظر می‌رسد جام‌جهانی زنان، که جولای سال 2019 در فرانسه برگزار شد، یکی از معیارهای اصلی انتخاب نامزدهای بخش فوتبال زنان بالن‌دور بوده است. نگاهی به لیست نامزدهای اعلام‌شده در بخش زنان نکات متنوعی را نشان می‌دهد.

لیست نامزدهای بالن‌دور فوتبال زنان چه ویژگی‌هایی دارد؟/ جام‌جهانی معیار اصلی انتخاب بهترین‌ها/ آدا هگربرگ همچنان در جمع برترین‌های فوتبال زنان
کد خبر: 353987
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۵:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- سال 2018 نشریه «فرانس فوتبال» تصمیم گرفت برای اولین بار به همراه بهترین بازیکن فوتبال مردان سال، بهترین بازیکن فوتبال زنان را نیز معرفی کند. به این ترتیب آدا هگربرگ نروژی اولین فوتبالیست زنی بود که جایزه بالن‌دور را در دست گرفت.

این اتفاق در سال 2019 نیز تکرار شد و شب گذشته نشریه فرانس فوتبال لیست نهایی نامزدهای بالن‌دور 2019 را اعلام کرد. در بخش فوتبال زنان نام 20 بازیکن و در بخش فوتبال مردان اسم 30 بازیکن به چشم می‌خورد.

به نظر می‌رسد جام‌جهانی زنان، که جولای سال 2019 در فرانسه برگزار شد، یکی از معیارهای اصلی انتخاب نامزدهای بخش فوتبال زنان بالن‌دور بوده است. نگاهی به لیست نامزدهای اعلام‌شده در بخش زنان نکات متنوعی را نشان می‌دهد.

سم کر: کاپیتان ماتیلداها، تنها استرالیایی حاضر در لیست فرانس فوتبال

برای فوتبال استرالیا سم کر تنها بازیکنی است که در لیست بالن‌دور حضور دارد. کاپیتان ماتیلداها سال 2018 پنجمین نفر در لیست برندگان بالن‌دور بود. سم کر تنها فوتبالیست استرالیایی است که در جام‌جهانی هت‌تریک کرده است. او در حال حاضر در تیم شیکاگو رد استارز بازی می‌کند.

سم کر

الکس مورگان و مگان راپینو: همان همیشگی‌ها

2 کاپیتان تیم ملی آمریکا الکس مورگان و مگان راپینو همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در لیست بالن‌دور حضور دارند. این 2 آمریکایی طی سال 2019 ستاره‌های فوتبال زنان بودند و در درون و بیرون زمین فوتبال تاریخ‌سازی کردند. مگان راپینو ماه گذشته جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را نیز به دست آورد. الکس مورگان در اورلاندو پراید و مگان راپینو در رین اف‌سی بازی می‌کنند. تیم ملی فوتبال زنان آمریکا، با نقش پررنگی که این 2 بازیکن داشتند، در جام‌جهانی 2019 به قهرمانی رسید.

الکس مورگان

الن وایت و لوسی برنز: ستاره‌های شیرهای ماده

الن وایت فوروارد تیم منچسترسیتی و لوسی برونز مدافع تیم لیون (قهرمان اروپا) نقش کلیدی در موفقیت تیم ملی انگلیس در جام‌جهانی و رساندن این تیم به مرحله نیمه‌نهایی ایفا کردند. لوسی برونز یکی از نامزدهای بخش زنان برترین‌های فیفا نیز بود. الن وایت ستاره تیم انگلیس در جام‌جهانی بود. او با فاصله‌ای اندک از الکس مورگان و مگان راپینو، نتوانست توپ طلای جام را به دست آورد.

الن وایت

آدا هگربرگ: یاغی فوتبال زنان هنوز در لیست است

آدا هگربرگ نروژی سال گذشته اولین زن فوتبالیستی لقب گرفت که موفق شده بالن‌دور را از آن خود کند. هگربرگ پس از این موفقیت اعلام کرد به دلیل شرایط و دستمزد نابرابر فوتبال زنان و مردان در نروژ، در جام‌جهانی 2019 بازی نخواهد کرد. اعتراض هگربرگ و تصمیمش تاثیر بسزایی در تغییر نگرش به فوتبال زنان داشت. هرچند هگربرگ در جام‌جهانی 2019 حضور پیدا نکرد، اما او حالا در لیست 20نفره نامزدهای بالن‌دور جای دارد.

ادا هگربرگ

مارتا: اسطوره تمام‌نشدنی سلسائو

مارتا اسطوره فوتبال زنان برزیل در جام‌جهانی رکوردی خارق‌العاده ثبت کرد. او با تک‌گل پیروزی بخش تیمش برابر ایتالیا سلسائو را به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی 2019 فرانسه رساند. مهاجم برزیلی با این گل توانست برترین گلزن تاریخ جام‌های جهانی مردان و زنان شود. مارتا هم یکی از نامزدهای بالن‌دور سال 2019 است.

مارتا

نامزدهای فوتبال زنان نشریه فرانس فوتبال در سال 2019 عبارت‌اند از:

سم کر (استرالیا)

نیلا فیشر (سوئد)

آمندیا هنری (فرانسه)

الن وایت (انگلیس)

لوسی برنز (انگلیس)

الکس مورگان (آمریکا)

ویویان میدما (هلند)

دسینفر ماروزسان (آلمان)

سارا بوحلدی (فرانسه)

پرنیل هاردر (دانمارک)

مگان راپینو (آمریکا)

لیکی مارتنس (هلند)

ساری فان‌فینندال (هلند)

وندی رنارد (فرانسه)

رز لاولی (آمریکا)

مارتا (برزیل)

آدا هگربرگ (نروژ)

کوسوار اسلانی (سوئد)

سوفیا یاکوبسن (سوئد)

توبین هتث (آمریکا)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها