کد خبر: 354002
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۵:۰۶:۰۲
| |

بیمه سلامت‌ کدام دهک‌ها رایگان می‌شود؟

براساس قانون برنامه ششم توسعه پوشش بیمه‌ سلامت از امسال اجباری است و برخورداری از یارانه دولت در این زمینه از راه ارزیابی وسع انجام و در این ارتباط دهک‌های درآمدی اول تا سوم جامعه رایگان بیمه می‌شوند.

بیمه سلامت‌ کدام دهک‌ها رایگان می‌شود؟
کد خبر: 354002
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۵:۰۶:۰۲

اعتمادآنلاین| ‌ مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: براساس مصوبه هیات وزیران حق بیمه ماهانه برای هر نفر 48هزار و 400 تومان در سال جاری اعلام شده که در مجموع برای مدت یک سال، 580 هزار و 800 تومان باید پرداخت شود.

پرویز رمضانی روز سه‌شنبه به مناسبت هفته بیمه سلامت در جمع خبرنگاران افزود: براین اساس همه خانوارهایی که از هیچ بیمه‌ای استفاده نمی‌کنند برای برخورداری از مزایای پوشش بیمه‌ای باید در مدت 6 ماه نسبت به ثبت نام در سامانه سازمان بیمه سلامت یا با مراجعه به دفترهای پیشخوان طرف قرارداد به شکل خود اظهاری و یا از طریق ارزیابی وسع اقدام کنند.

وی ادامه داد: دهک‌های اول، دوم و سوم به شکل رایگان و به‌دور از دوره انتظار ، دهک درآمدی چهارم با پبرداخت 50 درصد سرانه حق بیمه معادل 24 هزار و 200 تومان به ازای هر نفر و به‌دور از دوره انتظار و دهک‌های 5 تا 10 با پرداخت 100 درصد سرانه حق بیمه با دوره انتظار 10 روزه پس از واریز حق بیمه و رعایت شرط خانوار زیرپوشش پوشش قرار می‌گیرند.

رمضانی اظهارداشت: با وجود شرایط اقتصادی خاص کشور در تامین منابع مالی اما بیمه سلامت در استان بوشهر در بخش پرداخت‌ها به‌روز است و هیچ بدهی ندارد، طوریکه بدهی‌ها به مراکز غیردانشگاهی تا تیرماه کامل و قطعی پرداخت، مرداد نیز 60 درصد صورت‌حساب به صورت علی‌الحساب پرداخت شده و سندهای مربوط به شهریور نیز تاکنون تحویل نشده‌است.

وی ادامه داد: همچنین کل مطالبات مراکز دانشگاهی استان بوشهر نیز به‌صورت قطعی و کامل تا پایان خرداد ماه پرداخت و تیر و مرداد نیز 70 درصد علی‌الحساب پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر یادآور شد: همچنین همه هزینه‌های 27 دفتر پیشخوان و پنج کارگزاری هم به ترتیب تا پایان مرداد و شهریور پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: بخشی از بدهی بیمه سلامت استان بوشهر مربوط به سه ماه آخر سال گذشته است که 85 درصد این مبلغ مربوط به مراکز دولتی است و باید به‌صورت اوراق خزانه و غیر نقدی پرداخت شود.

رمضانی بیان کرد: به‌طورمیانگین ماهانه 10.5 میلیارد تومان در بخش درمان افراد زیر پوشش بیمه سلامت استان بوشهر هزینه می‌شود که از این مبلغ هشت میلیارد و 200 میلیون تومان مربوط به موسسه‌های طرف قرارداد و 2میلیارد و 500 میلیون تومان نیز مربوط به مراکز جامع سلامت و بهداشت است که باید پرداخت شود.

رمضانی گفت:در مجموع سال گذشته بیمه‌شدگان بیمه سلامت 2 میلیون و 240 هزار بار به مراکز طرف قرارداد این اداره‌کل شامل 30 درصد به داروخانه، 17 درصد مطب پزشک خصوصی و 17 درصد به مراکز پارکلینیک مراجعه داشته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اضافه کرد: کل هزینه سطح 1، 2 و 3 در سال 92 ، 38 میلیارد تومان بود که در سال 97 به دلیل رفع همپوشانی 20 هزار نفری با کاهش هفت درصدی به 147 میلیارد تومان رسیده‌است.

وی گفت: در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در شهرستان‌ها گناوه، دیلم و دشتی از توابع استان بوشهر انجام شده و در زمان حاضر ماهانه به شکل میانیگن، چهارهزار نسخه ویزیت الکترونیک از پزشکان طرف قرارداد این سه شهرستان دریافت شده‌است.

رمضانی ادامه داد: با تامین امکانات و زیرساخت‌های موجود در استان تلاش می‌شود طرح نسخه‌نویسی الکترونیک تا پایان امسال در سه شهرستان دیگر استان بوشهر نیز اجرا شود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر تبادل الکترونیک سندهای بستری در 10 بیمارستان دولتی طرف قرارداد استان بوشهر انجام و به مرور سندهای سرپایی نیز به‌صورت الکترونیک تبادل می‌شود و با این کار ضمن سرعت‌بخشی در رسیدگی به سندها سالانه در مصرف 200 میلیون برگه صرفه‌جویی می‌شود.

در زمان حاضر 500 هزار نفر از جمعیت استان بوشهر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد 68 درصد در صندوق روستائیان، 16 درصد کارکنان دولت، 10 درصد بیمه همگانی، 5 درصد سایر اقشار و یک درصد بیمه ایرانیان است و شهرستان‌های دشتستان و بوشهر بیشترین و عسلویه و دیلم کمترین میزان بیمه شده‌های بیمه سلامت را زیر پوشش دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها