راننده روانی با آمبولانس به عابران در «اسلو» حمله کرد + ویدئو

یک عامل مسلح در پایتخت نروژ پس از ربودن یک آمبولانس، به سمت عابران پیاده حمله کرد و قبل از آنکه دستگیر شود، چندین نفر را زخمی کرد؛ خودش نیز بر اثر ضربات گلوله پلیس زخمی شد.

راننده روانی با آمبولانس به عابران در «اسلو» حمله کرد + ویدئو
کد خبر: 354024
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۵:۲۷:۰۶

اعتمادآنلاین| پلیس نروژ یک عامل مسلح را که امروز (سه‌شنبه) آمبولانسی را ربود و از آن برای حمله به عابران پیاده در خیابان‌های «اسلو» استفاده کرده بود، دستگیر کرد.

نیروهای پلیس ظاهراً در عملیات تعقیب و گریز برای دستگیری عامل این حمله، به سمت آمبولانس تیراندازی کردند و فرد مظنون در این حادثه زخمی شده است.

آنطور که رسانه‌های محلی گزارش‌ کرده‌اند، چندین نفر در این حادثه زخمی شده‌اند اما تاکنون گزارشی از وضعیت جسمانی آنها منتشر نشده است و پلیس اعلام کرده که وضعیت جسمانی عامل این حمله وخیم نیست.

شبکه «ان آر کی» نروژ در خصوص این حادثه گزارش کرد که آمبولانس در حین حمله به عابران پیاده به یک کالسکه نیز برخورد کرد و کودکی که در آن بود، خیلی فوری به بیمارستان منتقل شد.

پلیس بلافاصله، محدوده اطراف حادثه را مسدود کرد و تحقیقات درباره بررسی انگیزه عامل این حمله آغاز شده است و گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که آمبولانس از منطقه «تورشوف» در پایتخت نروژ ربوده شده است.

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل درباره این حادثه اینگونه گزارش کرد، پلیس به دنبال فرد مظنون دیگری است که احتمالاً در این حادثه مشارکت داشته است که البته مقامات نروژ چنین چیزی را تأیید نکرده‌اند.

سخنگوی پلیس اسلو در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز بدون آنکه تعداد دقیق زخمی‌های این حادثه را اعلام کند، گفت: «یک فرد مسلح، آمبولانسی را ربود و به سمت جمعیت رانندگی کرد و به تعدادی برخورد کرد. ما هم‌اکنون او را بازداشت کرده‌ایم».

پلیس نروژ در جمع خبرنگاران اعلام کرد که آمبولانسی در حدود ساعت 12:30 امروز به وقت محلی ربوده شد و عملیات حمله به سمت عابران پیاده در مجموع 45 دقیقه به طول انجامید و یک زوج میانسال و همچنین یک مادر و فرزندش در حین عملیات تعقیب و گریز، به آمبولانس برخورد کردند.

کلیپ‌های ویدئویی که شاهدان ماجرا از این حادثه ضبط کرده‌اند، لحظه‌ای را نشان می‌دهد که پلیس آمبولانس را محاصره کرده بود اما مظنون حادثه علیرغم شلیک نیروهای پلیس، موفق به فرار از آنها شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها