مازنی عضو فراکسیون امید مجلس:

دسته‌ای ایجاد احزاب واقعی را با منافع کوتاه‌مدت خود در تضاد می‌بینند

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ایجاد یک نظام انتخاباتی حزبی بیان کرد که احزاب کنونی کشور صرفا در حال تمرین تحزب هستند و برای دستیابی به زنجیره دموکراسی در کشور لازم است به شکل‌گیری احزاب بزرگ کمک کنیم.

دسته‌ای ایجاد احزاب واقعی را با منافع کوتاه‌مدت خود در تضاد می‌بینند
کد خبر: 354175
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۰۸:۵۹:۰۹

اعتمادآنلاین| احمد مازنی ، با تاکید بر لزوم ایجاد نظام انتخاباتی حزبی بیان کرد: من اکنون در هیچ حزبی عضو نیستم؛ معتقدم این احزابی که گعده‌ای هستند باید جمع شده و چند حزب بزرگ به معنای واقعی شکل بگیرند تا حلقه اصلی زنجیره دموکراسی در کشور محقق شود. این موضوع موجب می‌شود که انتخابات هم انتخاباتی باشد که منتخبین آن پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: این احزابی که اکنون وجود دارند در حد گعده‌هایی هستند که تمرین تحزب می‌کنند و با شکل‌گیری یک حزب واقعی فاصله دارند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره‌ی این‌که برای ایجاد یک نظام حزبی مناسب چه مولفه‌هایی لازم است، بیان کرد: در درجه اول اراده خود فعالان سیاسی مهم است. در این حوزه به عقیده من فعالان به دو دسته تقسیم می‌شوند. یک دسته کسانی هستند که منافع را در وضع فعلی می‌بینند و شکل‌گیری یک نظام انتخابات حزبی و ایجاد احزاب واقعی را با منافع کوتاه‌مدت خود در تضاد می‌بینند. دسته دیگر هم به نظر می‌رسد خیلی خوشبین نیستند که یک نظام حزبی به زودی محقق شود، ولی من معتقدم که شکل‌گیری نظام انتخابات حزبی و احزاب بزرگ در بلندمدت نه تنها به نفع همه بلکه به نفع همه کسانی که حتی به فکر منفعت جناحی و شخصی خود نیز هستند خواهد بود.

مازنی در پایان تاکید کرد: هرچه این وضعیت فعلی بیشتر ادامه پیدا کند ضرر بیشتر خواهد بود جلوی ضرر را هرجا بگیریم منفعت است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها