کد خبر: 354219
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

همه اصولگرایان با هر سلیقه‌ای داوری جامعه روحانیت مبارز را پذیرفته‌اند/ امیدوار به همنشینی پایداری‌ها با طیف لاریجانی هستیم/ قالیباف و جلیلی رقیب هم نیستند/ نظر دوستان پایداری برای وحدت مثبت است/ مساله این روزهای اصولگرایان تلاش برای تحقق ائتلاف سیاسی است

حسین کنعانی‌مقدم گفت‌: دوستان پایداری نظر مثبت‌شان را برای اتحاد اعلام کرده‌اند که باید گفت اگر بنای پایداری‌ها همنشینی با همه اصولگرایان باشد، قدم بلندی در جهت اتحاد برداشته خواهد شد.

همه اصولگرایان با هر سلیقه‌ای داوری جامعه روحانیت مبارز را پذیرفته‌اند/ امیدوار به همنشینی پایداری‌ها با طیف لاریجانی هستیم/ قالیباف و جلیلی رقیب هم نیستند/ نظر دوستان پایداری برای وحدت مثبت است/ مساله این روزهای اصولگرایان تلاش برای تحقق ائتلاف سیاسی است
کد خبر: 354219
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین، با اشاره به چند انتخابات اخیر، گفت: اصولگرایان با توجه به تجربه تلخ چند انتخابات گذشته، در نشست‌هایی که داشتند توانستند به اشتراک نظر برسند و همه سلیقه‌ها داوری و نظارت جامعه روحانیت مبارز را پذیرفتند.

او ادامه داد: بر همین اساس امید زیادی داریم تا برای انتخابات اسفندماه بتوانیم اتحاد را به عنوان هدفی محقق‌شده در میان اصولگرایان ببینیم.

این چهره اصولگرا همچنین گفت: خوشبختانه دوستان پایداری نظر مثبت‌شان را برای اتحاد اعلام کرده‌اند. اگر بنای پایداری‌ها همنشینی با همه اصولگرایان باشد، قدم بلندی در جهت اتحاد برداشته خواهد شد.

کنعانی‌مقدم توضیح داد: البته درباره نزدیکان آقای لاریجانی نگرانی‌هایی وجود دارد که جامعه روحانیت مبازر با آنها هم دیدار و گفت‌وگوهایی کرده است. امیدواریم آنها، با کنار گذاشتن اختلافات گذشته، با یکدیگر به این تصمیم برسند که کاندیداهایشان را در قالب لیست واحد اصولگرایان وارد عرصه رقابت انتخاباتی کنند.

کنعانی‌مقدم، درباره شائبه‌هایی که از فعالیت افرادی همچون محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی مطرح است، گفت: هم آقای محمدباقر قالیباف و هم آقای سعید جلیلی خودشان را مقید به قول و قرار اصولگرایان می‌دانند و در جلسه‌های شورای وحدت شرکت می‌کنند. پس باید گفت قالیباف و جلیلی رقیب هم نیستند. البته برای مشخص شدن نوع فعالیت این 2 چهره باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد.

او همچنین درباره نقش‌آفرینی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: در اوایل کار به نظر می‌رسید جامعه روحانیت قرار نیست نقش چندانی در مناسبات انتخاباتی داشته باشد که این ذهنیتی غلط بود.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اصولگرایان احترام زیادی برای شأنیت جامعه روحانیت قائل هستند و دقیقاً به همین دلیل از آنها خواسته شده که با توجه به تجربه و تشخص ویژه‌ای که دارند، در تصمیم‌سازی‌ها نقش ناظر و داوری را قبول کنند و بتوانند با در نظر گرفتن جایگاهی که از آن برخوردار هستند، از بروز و ظهور حاشیه‌ها و اختلافات احتمالی جلوگیری کنند.

حسین کنعانی‌مقدم در پایان گفت‌: دشواری همنشینی نزدیکان لاریجانی و پایداری‌چی‌ها یک واقعیت است. اما مساله این روزهای اصولگرایان تلاش برای تحقق ائتلاف سیاسی است و سازوکار انتخاباتی در مرحله بعدی در دستور کار قرار خواهد گرفت. با این حال، امید زیادی داریم تا همه سلیقه‌های اصولگرایی را زیر چتر شورای وحدت جمع کنیم تا بتوانیم با شرایط مطلوبی وارد فرایند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها