کد خبر: 354291
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۱:۴۲:۰۲
| |

مقصر کشته شدن مردم و نیروهای امنیتی در تظاهرات اخیر عراق که بود؟

تشکیل کمیته تحقیقات یکی از مطالبات اصلی مرجعیت عالی عراق بود که با دستور عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور تشکیل و در مدت دو هفته‌ای تعیین‌شده گزارش خود را ارایه کرد‌.

مقصر کشته شدن مردم و نیروهای امنیتی در تظاهرات اخیر عراق که بود؟
کد خبر: 354291
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۱:۴۲:۰۲

اعتمادآنلاین| با انتشار گزارش کمیته تحقیق ملی در خصوص علت کشته شدن بیش از 100 نفر ازمردم و نیروهای امنیتی عراق در جریان تظاهرات اخیر در این کشور به شایعات مربوط به نقش نیروهای الحشد الشعبی در برخورد با تظاهرات کنندگان پایان داده شد.

در حالی که نیروهای حشد الشعبی هیچ گونه ماموریتی برای کنترل تظاهرات نداشتند، رسانه های غربی و منطقه ای وابسته به عربستان سعودی با انتشار اخبار کذب و مغرضانه تلاش کردند که کشته شدن جمعی از مردم در تظاهرات اخیر را به اقدامات نیروهای حشدالشعبی منتسب کنند.

تشکیل کمیته تحقیقات یکی از مطالبات اصلی مرجعیت عالی عراق بود که با دستور«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر این کشور تشکیل و در مدت دوهفته ای تعیین شده گزارش خود را ارایه کرد‌.

در بخش توصیه های این گزارش بر ضرورت برکناری 18 فرمانده بلندپایه ازجمله فرماندهان ستاد عملیات و پلیس بغداد و 9 افسر ارشد از فرماندهان ارتش و پلیس در استانهای بغداد، ذی قار، دیوانیه، واسط ، میسان و نجف و وهمچنین چند مقام نظامی دیگر به علت کوتاهی در انجام مأموریت تاکید شده است.

در این گزارش هیچیک از فرماندهان و یگانهای حشد الشعبی به عنوان مقصر در رخدادهای اخیر معرفی نشده اند.

منبع: نورنیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها