احتمال انتصاب «منوچین» به ریاست کارکنان کاخ سفید وجود دارد

رسانه‌های آمریکایی از بررسی صلاحیت وزیر خزانه‌داری آمریکا توسط ترامپ به عنوان یکی از گزینه‌ها برای سمت ریاست کارکنان کاخ سفید خبر دادند.

احتمال انتصاب «منوچین» به ریاست کارکنان کاخ سفید وجود دارد
کد خبر: 354318
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۲:۴۰:۵۱

اعتمادآنلاین| تارنمای شبکه بلومبرگ در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در هفته‌های گذشته بارها موضوع اخراج «میک مولوانی» رئیس کارکنان کاخ سفید را مطرح کرده تا نظر مشاورانش را در این باره بداند.

«استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری، «کریس لیدل» یکی از معاون مولوانی و «کلیان کانوی» مشاور ارشد ترامپ گزینه‌های مطرح شده برای تصدی ریاست کارکنان کاخ سفید هستند.

به نوشته بلومبرگ، ترامپ ماه گذشته در حضور تعداد زیادی از مقام‌ها و کارکنان دولت به منوچین پیشنهاد داد که این سمت را بپذیرد.

ترامپ همچنین پیشنهاد مشابهی را به لیدل و کانوی داده و از دیگر مشاوران خود درباره توانایی آن‌ها برای تصدی چنین سمتی پرسیده است.

یکی از افراد آشنا به موضوع به بلومبرگ گفته است که منوچین به صورت رسمی برای تصدی این سمت بررسی نمی‌شود. او یکی از وفادارترین مشاوران ترامپ است و حذف او از وزارت خزانه‌داری باعث آسیب‌پذیری در بازارها می‌شود.

اما ترامپ صبح چهارشنبه در پیامی توئیتری گفت که گزارش‌ها درباره پیشنهاد ریاست کارکنان کاخ سفید به منوچین یا کانوی دروغ و «اخبار کذب» است.

این گزارش در حالی است که برخی از مشاوران کاخ سفید می‌گویند این صحبت‌ها از سوی ترامپ خیلی مواقع مطرح می‌شود و او چنین پیشنهادهایی را گاهی برای ترساندن و گاهی برای شوخی با مشاوران خود مطرح می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها