کد خبر: 354361
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

ماجرای کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها

مدتی بود صاحبان خودرو با مراجعه به جایگاه‌های سوخت با جمله «بنزین سوپر نداریم» مواجه می‌شدند و به ناچار باک ماشین را با بنزین معمولی پر می‌کردند.این عدم توزیع بنزین سوپر در پمپ بنزین‌ها، شایعاتی را هم به همراه داشت.

حجم ویدیو: 2.21M | مدت زمان ویدیو: 00:01:25 دانلود ویدیو
کد خبر: 354361
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مدتی بود صاحبان خودرو با مراجعه به جایگاه‌های سوخت با جمله «بنزین سوپر نداریم» مواجه می‌شدند و به ناچار باک ماشین را با بنزین معمولی پر می‌کردند.

این عدم توزیع بنزین سوپر در پمپ بنزین‌ها، شایعاتی را هم به همراه داشت.

از جمله این شایعات اورهال پالایشگاه‌ها بود که باعث عدم توزیع بنزین شده بود. البته برخی مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش موضوع اورهال پالایشگاه‌ها را رد کردند.

شایعات دیگر، صادرات بنزین سوپر به دلیل حمله به آرامکو و تقاضای بنزین سوپر در دیگر کشورها بود که ایران به دلیل کاهش صادرات نفت، صادرات فراورده‌های نفتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وزیر نفت هم گفته بود که ایران با مازاد 15 میلیون لیتر بنزین در روز مواجه است، در حالی که تقاضا برای خرید این فراورده نفتی در بازارهای همسایه افزایش یافته است.

اسدالله قلی‌زاده، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی جایگاه‌های سوخت، با اشاره به اینکه بنزین سوپر به لحاظ کیفیت سطح بالاتری از یورو 4 و 5 دارد، گفت: بر اساس اطلاعات حاصله، با توجه به ارزان بودن نرخ فراورده در ایران، ترجیح بر این است که بنزین سوپر صادر شود.

با توجه به همین موضوع و عدم توزیع بنزین سوپر در بازار، شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد که بنزین سوپر در پالایشگاه‌های اراک و اصفهان تولید و در کشور توزیع می‌شود.

بر اساس مشاهدات، شاهد ارائه بنزین سوپر، یورو 4 و یورو 5 در برخی پمپ بنزین‌ها هستیم و گویا مشکل عدم توزیع بنزین سوپر در حال مرتفع شدن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها