کد خبر: 354370
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۴:۰۹:۵۹
| |

محمد اسلامی، وزیر راه وشهرسازی:

باید جلوی روند گذشته در ساخت مسکن گرفته شود

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد : حدود 180 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در شرایط مختلف آماده سازی قرار دارد.

باید جلوی روند گذشته در ساخت مسکن گرفته شود
کد خبر: 354370
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۴:۰۹:۵۹

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که طرح مسکن ملی تاکنون چگونه پیش رفته است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی که شده است در زمینه نیازسنجی این کار در مدار اجرا قرار گرفته است و حدود 180 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در شرایط مختلف آماده سازی قرار دارد.

وی افزود: در کرمان ثبت‌نام برای این واحدها به صورت پایلوت در حال انجام است تا غربال گری شود و کسانی که فاقد مسکن و زمین هستند و از امکانات دولتی تاکنون برخوردار نبودند در لیست بمانند.

اسلامی ادامه داد: گام دوم این پایلوت در سیستان و بلوچستان است و پس از آن به سایر شهرها تسری می دهیم. هم‌چنین برخی از واحدها را برای ساخت و ساز به بخش خصوصی واگذار می کنیم.

وزیر مسکن با بیان اینکه در گذشته برخی از استان‌ها واحدهایی تولید شده که الان متقاضی ندارد، اظهار کرد: ما در گذشته با این اشکالات مواجه بودیم که خانه هایی ساخته شده اما فاقد متقاضی است و باید جلوی روندی که در گذشته وجود داشته گرفته شود.

اسلامی درباره مذاکرات وزارت راه با وزارت نفت برای تامین سوخت کم سولفور اظهار کرد: ما در ناوگان کشتیرانی باید سوخت کم سولفور مصرف کنیم. مذاکرات با وزارت نفت همچنان در حال پیگیری است و این موضوعی نبوده که یک شبه اتفاق افتاده باشد. ما الان شرکت ملی نفتکش و پتروشیمی را داریم که یک پایلوت را با شرکتی دانش بنیان پیگیری کرده اند و آن شرکت موفق شده سوخت کم سولفور تولید کند که از آن حمایت می کنیم و همچنین باید برای خریداری آن هم اقدام کنیم که انجام می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها