کد خبر: 354373
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۴:۱۶:۳۸
| |

نتایج یک تحلیل نشان داد:

«عربستان»؛ منبع هشتگ‌ها علیه «سیدحسن نصرالله»

متخصص آی‌تی و شناسایی حساب‌های جعلی در توییتر اعلام کرد منبع بیشتر توییت‌ها علیه دبیرکل حزب‌الله لبنان، عربستان است.

«عربستان»؛ منبع هشتگ‌ها علیه «سیدحسن نصرالله»
کد خبر: 354373
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۴:۱۶:۳۸

اعتمادآنلاین| مارک اوین جونز، متخصص شناسایی حساب‌های جعلی در توییتر در پژوهش تحلیلی اعلام کرد: درباره اعتراضات لبنان به بررسی کمپین‌هایی علیه سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان پرداختم و دو هشتگ را انتخاب کردم. این دو هشتگ «نصرالله-واحد-منن» و «حل-عنا-إنت-وسلاحک» هستند. من حدود 6500 توییت از 4500 حساب کاربری را بررسی کردم و شاهد میزان بالای تعداد حساب‌های شرکت‌کننده در این هشتگ‌ها شدم. این هشتگ‌ها به تازگی در ماه سپتامبر کمی قبل از افزایش اعتراضات لبنان ساخته شده‌اند.

جونز گفت: اسامی کسانی که در این حساب‌ها استفاده شده اسامی نامشخصی هستند. بیشتر این حساب‌ها منبع‌شان عربستان است چراکه این کشور بیشترین تعداد کاربران توییتر را در جهان داراست. من معمولا زمانی شاهد چنین استقبالی از هشتگ‌ها هستم که درباره انتقاد از ایران یا حوثی‌ها در یمن یا هر چیزی مرتبط با ایران مثل حزب الله لبنان باشند. بیشتر حساب‌های جدید که در حال بررسی هستند حساب‌های مناسبی برای تحلیل نیستند. همچنین 10000 فالوور دارند و این علاوه بر میزان زیاد توییت‌هاست هرچند که حساب‌های جدید تنها یک ماه و نیم است که ایجاد شده‌اند.

جونز اعلام کرد که کمپینی در توییتر با هدف مخدوش کردن چهره سیدحسن نصرالله وجود دارد. این مساله نباید غافلگیرکننده باشد چراکه سعودی‌ها از هر فرصتی برای انتقاد از شخصی مثل سید حسن نصرالله استفاده می‌کنند. همانطور که در توییتر این مساله به عرف تبدیل شده که برخی گروه‌ها به دنبال ایجاد تنش در کشورهای دیگر هستند و همین مساله موجب تنش‌زایی در فضای توییتر می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها