رشد 1000 درصدی فروش کتاب برنده بوکر

طبق آمار اعلام‌شده، در هفته‌ای که نام «برناردین اِواریستو» به عنوان یکی از برندگان جایزه بوکر 2019 اعلام شد، تقریبا شش‌هزار نسخه از رمان «دختر،‌ زن، دیگری» این نویسنده به فروش رفت.

رشد 1000 درصدی فروش کتاب برنده بوکر
کد خبر: 354388
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۴:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| پنج روز پس از انتخاب «اواریستو» به عنوان یکی از برندگان جایزه بوکر 2019، تعداد نسخه‌های فروخته‌شده رمان «دختر، زن، ‌دیگری» به 5,980 رسیده است.

این رقم یعنی آمار فروش این کتاب نسبت به هفته گذشته با افزایش 1,340 درصدی روبه‌رو بوده است. در پنج ماه گذشته، تنها 4,391 نسخه از رمان «دختر، زن، دیگری» فروخته شده بود.

در رمان‌ «‌دختر، زن، دیگری» داستان 12 شخصیت را که بیشتر آن‌ها را زنان سیاه‌پوست بریتانیایی تشکیل می‌دهند، می‌خوانیم.

«پیتر فلورنس»، رئیس هیات داوران جایزه بوکر 2019 هفته گذشته اعلام کرده بود، برخلاف قوانین این جایزه، اعضای هیات داروان پس از پنج ساعت مشورت نتوانستند تنها یک نویسنده را از بین شش نامزد نهایی امسال انتخاب کنند و در نهایت تصمیم گرفتند «اتوود»‌ و «اواریستو» را مشترکا به عنوان برندگان این دوره از جایزه بوکر معرفی کنند.

این تصمیم هیات داوران موجی از انتقادها را نیز به دنبال داشت. منتقدان این موضوع را که «اولین نویسنده سیاه‌پوست برنده جایزه بوکر باید جایزه خود را با فرد دیگری تقسیم کند» یا «ترس از این‌که شهرت «‌اتوود» می‌تواند بر برنده شدن «‌اواریستو»‌ سایه بیاندازد» به عنوان دلایل خود برای انتقاد از این تصمیم داوران جایزه بوکر مطرح کردند.

برخی از خوانندگان نیز با انتشار تصاویری از میزهای مملو از کتاب «‌وصیت‌ها»، از کم بودن تعداد نسخه‌های رمان «دختر،‌ زن، دیگر» در برخی از کتاب‌فروشی‌ها انتقاد کردند.

پس از انتخاب «اواریستو» به عنوان یکی از برندگان جایزه بوکر ، ناشر کتاب «دختر، زن، دیگر» حدود 90 هزار نسخه دیگر از این رمان را چاپ کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها