کد خبر: 354390
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۴:۴۷:۱۲
| |

سازمان ملل: نیمی از جمعیت کره‌شمالی دچار سوء‌تغذیه است

بازرس مستقل سازمان ملل در امور حقوق بشر در کره‌شمالی گفت: ناامنی غذایی در کره‌شمالی در سطح هشدار قرار دارد؛ به طوری‌که نیمی از جمعیت این کشور یا 11 میلیون نفر دچار سوءتغذیه هستند.

سازمان ملل: نیمی از جمعیت کره‌شمالی دچار سوء‌تغذیه است
کد خبر: 354390
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۴:۴۷:۱۲

اعتمادآنلاین| توماس اوجیا کوینتانا، بازرس مستقل سازمان ملل در امور حقوق بشر کره‌شمالی به کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل گفت: 140 هزار کودک از سوءتغدیه رنج می‌برند که از این میان، 30 هزار کودک در معرض خطر مرگ قرار دارند.

او ادامه داد: دولت کره‌شمالی که مسئول تامین و تضمین غذا برای ساکنان این کشور است، به دلیل ناکامی در اجرای سیاست‌های اقتصادی و کشاورزی، الزامات و تعهدات حقوق بشری را نقض می‌کند. همچنین، شرایط اقلیمی، زمین‌های بایر، بلایای طبیعی و تاثیر منفی تحریم‌ها بر ناامنی بیشتر غذایی اثر می‌گذارد. هیچ بهبودی در وضعیت حقوق بشر در سه سال گذشته میلادی به وجود نیامده است.

این مخبر ویژه سازمان ملل همچنین گفت: منابع اقتصادی کره‌شمالی دیگر برای تامین نیازهای اساسی مردم این کشور کفایت نمی‌کند. تبعیض فراگیر در سیستم توزیع دولتی به این معنا است که مردم عادی به ویژه کشاورزان و مردم در مناطق روستایی به هیچ وجه سهم یا جیره‌ای دریافت نمی‌کنند. کشاورزی جمعی و ناکامی در اجازه دادن به کشاورزان برای بهره‌مندی از مزایای زمین بر ناامنی بیشتر غذایی دامن می‌زند.

بازرس مستقل سازمان ملل در امور حقوق بشر کره‌شمالی همچنین گفت: دولت شرایطی برای اینکه مردم بتوانند در امور تجاری شرکت کنند و در بازارها حضور داشته باشند، فراهم نمی‌کند. ناکامی دولت در منظم کردن بازارها نوپا باعث نابرابری ثروت در کره‌شمالی شده و همین امر بر تحصیل، بهداشت و مسکن بر اقشار مختلف کره‌شمالی اثر گذاشته است. همچنان محدودیت‌های شدیدی در آزادی‌های اولیه و نظارت و جاسوسی از شهروندان وجود دارد. ساکنان کره‌شمالی همچنان بیم آن را دارند که به اردوگاه‌های کاراجباری فرستاده شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها