وزیر صمت در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

صدور مجوز برای تاسیس کارخانه فیلیپ‌موریس در صورت مثبت بودن پاسخ استعلام‌ها بلامانع خواهد بود/ آقای قاضی‌پور گفتند جواب استعلام‌ها مثبت بوده است

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: برای صدور برخی از مجوزهای سرمایه‌گذاری باید مراحل مشخصی طی شود و در واقع پیش از صدور مجوز، استعلام‌هایی از نهادهای ذی‌ربط و مسئول صورت می‌گیرد. صدور مجوز تاسیس کارخانه فیلیپ‌موریس از همین دست مجوز‌هاست.

صدور مجوز برای تاسیس کارخانه فیلیپ‌موریس در صورت مثبت بودن پاسخ استعلام‌ها بلامانع خواهد بود/ آقای قاضی‌پور گفتند جواب استعلام‌ها مثبت بوده است
کد خبر: 354398
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۵:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، اخیراً سوالی در مورد چرایی جلوگیری از صدور مجوز برای تاسیس کارخانه سیگار فیلیپ‌موریس، که می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و جلوگیری از قاچاق سیگار شود، از رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس، مطرح کرده است. رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اما گفته که وزارت صمت در انتظار پاسخ استعلام‌هاست.

رضا رحمانی با اشاره به فرایند قانونی صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری در کشور گفت: برای صدور برخی از مجوزهای سرمایه‌گذاری باید مراحل مشخصی طی شود و در واقع پیش از صدور مجوز، استعلام‌هایی از نهادهای ذی‌ربط و مسئول صورت می‌گیرد. صدور مجوز تاسیس کارخانه فیلیپ‌موریس از همین دست مجوز‌هاست.

او با اشاره به طرح سوال نماینده ارومیه در این زمینه توضیح داد: زمانی که آقای قاضی‌پور سوالی در این مورد از من به عنوان وزیر صمت در مجلس مطرح کرد، هنوز استعلام‌ها به صورت کامل به دست ما نرسیده‌ بود و منتظر استعلام بودیم.

وزیر صمت ادامه داد: با آقای قاضی‌پور در مورد این سوال صحبت کردم و ایشان هم گفتند که جواب استعلام‌ها مثبت بوده، اما ما در فرایند کاری خودمان باید روال قانونی را طی کنیم. قطعاً اگر پاسخ استعلام‌ها مثبت باشد، صدور مجوز برای تاسیس کارخانه فیلیپ‌موریس بلامانع خواهد بود و وزارت صمت نیز منعی در این مورد نخواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها