کد خبر: 354441
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۶:۲۸:۲۹
| |

شهردار منطقه ۶ مشهد:

خدمت‌رسانی به 15 هزار زائر را در برنامه داریم

شهردار منطقه 6 مشهد گفت: تنها موردی که شاید نیاز باشد در این ایام رعایت شود، این است که مردم در پذیرایی و شرایط خدمت، بهداشت را به شدت رعایت کنند تا زائران دچار حادثه یا بیماری نشوند.

خدمت‌رسانی به 15 هزار زائر را در برنامه داریم
کد خبر: 354441
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۶:۲۸:۲۹

اعتمادآنلاین| ‌ حجت‌الله حیدری اظهار کرد: در این دهه در منطقه 6 شرایط را به صورت ویژه در نظر داریم. با توجه به اینکه یک بازه ورودی پرحجمی در این منطقه در محورسرخس، میامی و شهرستان‌ها و محلات حاشیه داریم، برنامه‌ریزی ما برای استقبال از زائران پیاده طبق سنوات گذشته بوده و ادامه دارد. یک ایستگاه محوری داریم که حدود 1500 متر مساحت داشته و در دو طبقه تجهیزات کامل شامل حمام، سرویس‌های بهداشتی، امکانات پذیرایی، خدمات پزشکی و عمومی و سایر نیازهای زائران را داراست.

وی ادامه داد: برآورد کردیم که به حدود 15 هزار نفر در این مکان خدمت‌رسانی شود. برای پذیرایی مناسب‌تر سه وعده غذای گرم را تدارک دیدیم که با مشارکت خیرین و مردم انجام می‌شود و شهرداری نیز در این قضیه نقش اصلی را ایفا می‌کند. به منظور برنامه‌ریزی برای ظرفیت بیشتر، ایستگاه موقتی پیش‌بینی کردیم که اگر تعداد زائران بیشتر شود امکان‌پذیرایی از زائران داشته باشیم.

شهردار منطقه 6 مشهد با اشاره به مشارکت مردم و معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در انجام فعالیت‌های استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر، عنوان کرد: تامین سه وعده غذای گرم برای 15 هزار نفر جمعیت فرضی، 45 هزار وعده غذای گرم می‌شود. تعدادی از تیم‌های پزشکی از گناباد نیز برای همکاری اعلام آمادگی کردند. 100 نفر به عنوان خادم افتخاری در سه شیفت با ما همکاری دارند. امیدواریم این فضا طبق سنوات گذشته با بهترین خدمه در این مسیر ارائه شود.

در خدمت‌رسانی به زائران موارد بهداشتی به شدت رعایت شود

حیدری بیان کرد: مردم مشهد سبقه دیرینه‌ای در مهمان‌نوازی دارند و ما افتخار می‌کنیم از چنین مردمی هستیم و در کنار آنها خدمت می‌کنیم. تنها موردی که شاید نیاز باشد در این ایام رعایت شود، این است که در پذیرایی و شرایط خدمت، بهداشت را به شدت رعایت کنند تا زائران دچار حادثه یا بیماری نشوند. باید در نگهداری از اموال عمومی، فضای سبز، تشکیلات، سرویس‌های در اختیار زائران و کلیه مواردی که متعلق به مردم است، دقت لازم صورت بگیرد و این فضا را حفظ کنند تا همزمان با پذیرایی از زائران شهر زیبای خود را نیز حفظ کنیم.

شهردار منطقه 6 مشهد با اشاره به اینکه من موافق این هستم کار خیر را به خود مردم واگذار کنیم، تصریح کرد: در خدمات مردمی که به صورت افتخاری ارائه می‌کنیم، هم هزینه کمتری بر دوش مردم و مجموعه قرار می‌گیرد و هم کیفیت بالاتری دارد زیرا از دل برمی‌خیزد و تکلیفی نیست، اگر هم تکلیف بوده، شرعی و درونی است.

انضباط شهری، علت ورود شهرداری به فعالیت‌های استقبال از زائران پیاده

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم تا جایی که امکان دارد باید با مردم همراهی کنیم و برای خدمت به زائران با مردم باشیم، اما در مجموع به این دلیل که شهرداری متولی بستر انضباط شهری است، خود را در این قضیه مکلف کرده و با برنامه‌ریزی‌های مفصل شرایطی را فراهم می‌کند تا مردم در آسایش باشند، بنابراین تنها سیستمی که می‌تواند در مسیر پیاده شدن این انضباط شهری گام بردارد، شهرداری است و شهرداری این فضا را با همین بستر، با همکاری خادمان افتخاری و خیرین و با برنامه‌ریزی مفصل و منظم انجام می‌دهد تا رضایت زائر را کسب کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها