کد خبر: 354444
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۶:۳۵:۴۰
| |

تلفات سالانه سوانح ترافیکی 10 هزار نفر کاهش یافت

رئیس مرکز تحقیقات ارتقاء ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از روند معنا دار و رو به کاهش سوانح ترافیکی خبر داد و گفت: کاهش تلفات 10 هزار نفری سالانه در کشور، بخشی از دستاوردهای تعامل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با پلیس راهور ناجاست.

تلفات سالانه سوانح ترافیکی 10 هزار نفر کاهش یافت
کد خبر: 354444
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۶:۳۵:۴۰

اعتمادآنلاین| ‌ حمید سوری که به تازگی به عنوان مشاور علمی پلیس راهور ناجا منصوب شده است، درباره نوع همکاری دانشگاه با ناجا اظهارکرد: رسیدن به یک زبان مشترک و درک متقابل از نیازهای مشترک دو مرکز تاثیرگذار در سلامت جامعه (دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و پلیس راهور ناجا) کار آسانی نیست و موفقیت و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در شکل‌گیری، تولید اندیشه و تصمیم‌گیری در سیاست‌های اجرایی پلیس راهور ناجا دستاوردی بی‌نظیر است.

به گفته این استاد دانشگاه، تحقیقات زمانی ارزش واقعی خود را نمایان می‌کند که علاوه بر جنبه‌های علمی و چاپ مقالات در بالابردن کیفیت زندگی مردم هم اثرات خود را نشان دهد.

سوری افزود: موضوع ارائه مشاوره‌های علمی به نهادی همچون پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مطلقا یک مسئله شخصی نیست، بلکه فرآیندی است که می‌تواند مقدمه و الگوی مناسبی برای تعاملات بیشتر دانشگاه با تصمیم گیران و سیاست گذاران جامعه باشد.

رئیس مرکز تحقیقات ارتقاء ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی ضمن یادآوری این مطلب که تعامل و مشارکت سازمان‌ها، منافع دوطرفه‌ای را در پی دارد که در نهایت سود آن به نفع جامعه است، خاطرنشان کرد: یکی از مولفه های این مشارکت مهارت کافی برای کارهای مشترک و لزوم توجه به منافع دو سازمان و مردم است.

وی گفت: ارزش تحقیقات علمی زمانی نمایان می‌شود که بتوان با مراجع تصمیم گیرنده تعامل داشته باشیم و بر نوع تفکر آن‌ها تاثیرگذار باشیم.

به گفته استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، تجربه بیش از 15 سال تعامل دانشگاه با پلیس راهور ناجا، اثرگذاری آن در حوزه آموزش، افزایش دانش و آگاهی عمومی بوده است.

وی در ادامه از انتشار مطالب آموزشی با همکاری دانشگاه در حوزه سوانح ترافیکی خبر داد و افزود: پیشگیری و کاهش سوانح ترافیکی قطعا با رویکرد علمی مبنی بر شواهد علمی میسر است.

سوری از روند معنادار و رو به کاهش سوانح ترافیکی ضمن مشارکت با دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد و گفت: کاهش 10 هزار مرگ در سال بخشی از دستاوردهای مشارکت دو حوزه دانشگاه و پلیس راهور ناجا است.

وی میزان اثربخشی مطالعات، هزینه اثربخشی تحقیقات( به این معنی که تحقیقات با هزینه کمتر و بیشترین اثربخشی اجرا شود) و انجام پذیری اقدامات در جامعه را، سه فاکتور اساسی برای اجرای دقیق و بی نقص برنامه‌ها برای کاهش سوانح در کشور ذکر کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها