کد خبر: 354451
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

طیبه سیاوشی، نماینده تهران در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ما 106 عضو لیست امید، توان معجزه نداریم/ فراکسیون امید اکثریت مجلس را ندارد/ مجلس محل تضارب آراست؛ خروجی آن را پای اصلاح‌طلبان ننویسند/ تخریب فراکسیون امید بدنه اجتماعی اصلاحات را دلسرد می‌کند/ راه رسیدن به دموکراسی از صندوق‌های رأی می‌گذرد/ با تخریب یکدی

طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس، با تاکید بر تلاش برخی برای تخریب فراکسیون امید در آستانه انتخابات گفت: تخریب امید خروجی‌ای جز دلسردی و ناامیدی پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان ندارد. مردم باید بدانند مجلس محل تضارب آراست و ما 106 عضو توان معجزه نداشتیم و خروجی مجلس را نباید به پای اصلاح‌طلبان بنویسند.

ما 106 عضو لیست امید، توان معجزه نداریم/ فراکسیون امید اکثریت مجلس را ندارد/ مجلس محل تضارب آراست؛ خروجی آن را پای اصلاح‌طلبان ننویسند/ تخریب فراکسیون امید بدنه اجتماعی اصلاحات را دلسرد می‌کند/ راه رسیدن به دموکراسی از صندوق‌های رأی می‌گذرد/ با تخریب یکدی
کد خبر: 354451
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| طیبه سیاوشی شاه عنایتی، نماینده مردم تهران در مجلس، درباره اینکه در آستانه انتخابات هنوز وضعیت اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات مشخص نیست، به اعتمادآنلاین گفت: تنها راه رسیدن به دموکراسی از راه صندوق‌های رأی است و کسی نباید حرف از تحریم صندوق‌های رأی بزند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: قطعاً اصلاح‌طلبان هم مثل اصولگرایان همه تلاش خود را برای موفقیت و پیروزی در انتخابات به کار خواهند بست و اصلاح‌طلبان هم در حال کلید زدن برنامه‌های انتخاباتی خود هستند.

او افزود: البته این‌طور نیست که جناح اصولگرا هم یکدست و منسجم باشند، بلکه بین آنها هم چنددستگی وجود دارد، اما متاسفانه برخی اصلاح‌طلبان به دنبال تخریب فراکسیون امید هستند و عملکرد آن را زیر سوال می‌برند و اجازه انسجام نمی‌دهند.

آن‌قدر ضعیف نبوده‌ایم که ما را به باد انتقاد بگیرند

سیاوشی توضیح داد: البته مدعی نیستم که ما اعضای فراکسیون امید عالی عمل کرده‌ایم و خروجی بسیار خوبی داشته‌ایم، ولی آن اندازه هم ضعیف نبوده‌ایم که هر کسی ما را به باد انتقاد بگیرد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم ادامه داد: نمی‌گویم نمره مطلوبی می‌گیریم ولی این تخریب‌ها به نفع جامعه اصلاح‌طلبی نیست. این دوستان که انتقادشان را با صدای بلند و تخریبی می‌گویند بدانند که این کار هم مردم و هم ما را از ادامه دادن دلسرد می‌کند.

عضو فراکسیون زنان مجلس یادآوری کرد: پشتوانه اصلاح‌طلبان همین تشکل‌ها و سمن‌های مردمی هستند که با این‌گونه اظهارنظرات دلسرد و ناامید می‌شوند و باید مراقب باشیم پیشاپیش خودمان به استقبال شکست نرویم و با این تخریب‌ها زمین را به تیم حریف واگذار نکنیم.

سیاوشی ادامه داد: من فرد حزبی‌ای نیستم ولی بهتر است افرادی که در جایگاه حزبی هستند، هم‌جناحی خودشان را تخریب نکنند و لیست امید تهران را زیر سوال نبرند، چون این کار تبعات منفی زیادی دارد که بر کل جامعه تاثیر می‌گذارد.

مردم تصمیم می‌گیرند که حضورشان در انتخابات پررنگ باشد یا نباشد

عضو فراکسیون امید مجلس مشارکت مردم در انتخابات را این‌طور پیش‌بینی کرد: به دلیل نبود نظام حزبی در کشور تا روزهای آخر منتهی به انتخابات هنوز مشخص نیست مردم در انتخابات شرکت می‌کنند یا خیر و آیا مشارکت بالا خواهد بود یا مردم با صندوق‌ها قهر می‌کنند. ولی به هر صورت مجلس یازدهم با هر شکل ممکن با مشارکت بالا یا پایین تشکیل می‌شود و تصمیم‌گیری با مردم است که پای صندوق رأی بیایند یا نیایند.

سیاوشی در پاسخ اینکه «خودتان عملکرد فراکسیون امید را چطور ارزیابی می کنید» گفت: به نظرم فراکسیون امید چیزی کمتر از مجالس گذشته نداشته است. ما در فراکسیون امید 106 کرسی داریم و دوستان بگویند ما 106 نفر چه معجزه‌ای می‌توانستیم انجام دهیم که در قبال آن کوتاهی کرده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تا حد توان‌مان سعی کرده‌ایم جلوی برخی از طرح‌ها را بگیریم و تعدادی از طرح‌های دیگر را با تعامل پیش ببریم. مجلس فضای تعامل است و ما 106 نفر حرف اول و آخر را در مجلس نمی‌زنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم توضیح داد: مردم باید این واقعیت را بدانند که مصوبات مجلس نتیجه اکثریت آراست و فراکسیون امید اکثریت مجلس را ندارد که برخی از سر لجبازی و گروهی برای تخریب امید، چنین شائبه‌هایی ایجاد می‌کنند.

سیاوشی خاطرنشان کرد: فراکسیون امید هم مثل فراکسیون‌های دیگر تعداد اعضای خود را اعلام نکرده است ولی بهتر بود پیش از این، فراکسیون امید تعداد اعضای خود را اعلام می‌کرد تا جامعه همه کاستی‌ها و مشکلات مجلس دهم را پای اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید ننویسند و حد بضاعت ما را بدانند.

مردم ما را عادلانه‌تر قضاوت کنند

نماینده مردم تهران در پایان گفت: مردم در ساختار حاکمیت نیستند و از مشکلات موجود خبر ندارند، ولی از آنها می‌خواهیم عادلانه‌تر ما را قضاوت کنند و بدانند ما هم هر کاری که از دست‌مان بربیاید انجام خواهیم داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها