کد خبر: 354460
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۷:۲۹:۳۸
| |

سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور:

جلوی رشد تصادفات رانندگی را گرفتیم

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور، گفت: مجموعه اقداماتی که این نیرو در سال‌های اخیر انجام داد باعث شد تا جلوی رشد تصادفات و تلفات ناشی از آن در کشور گرفته شود.

جلوی رشد تصادفات رانندگی را گرفتیم
کد خبر: 354460
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۷:۲۹:۳۸

اعتمادآنلاین| سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور، شامگاه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان با اشاره به افزایش تعداد خودروها و موتور سیکلت‌ها و سفرها در چند سال اخیر گفت: با این افزایش‌ انتظار می‌رفت که تصادفات و خسارت‌های جاده ای به همان نسبت بیشتر شود اما جلوی رشد آن گرفته شد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر، هر سال شاهد کاهش درصد تصادفات بودیم، اظهارداشت: هدفگذاری ما برای کاهش تصادفات رانندگی تا پایان امسال 12 درصد است و امیدواریم به آن برسیم.


سردار اشتری بیشترین نیاز نیروی انتظامی برای کاهش تصادفات را زیر ساخت ها، ایمن بودن خودروها و فرهنگ رانندگی خواند و تاکید کرد: اگر این سه بخش باهم پیش رود به شاخص‌های خوبی می‌رسیم.


وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی نیز نقش موثری در جاده ها دارد، گفت: نقاط حادثه خیز به طور رسمی اعلام شده و باید برطرف شود.


سردار اشتری ادامه داد: سامانه "سپهتن" نیز روی اتوبوس‌ها و کامیون ها برای افزایش کنترل و نظارت نصب شده هرچند هنوز کامل نیست و نقص دارد.


وی واگذاری امور کمیسیون راه ها به استان ها را از عوامل پیشرفت اهداف نیروی انتظامی دانست و تاکید کرد: در یک سال گذشته با تفویض این اختیار به اصفهان میزان تصادفات 13 درصد کاهش یافت.


فرمانده نیروی انتظامی کشور همچنین با بیان اینکه امسال حدود 74 درصد افزایش زائران اربعین نسبت به پارسال داشتیم، اضافه کرد: امسال سرعت عمل بسیار خوبی در ارائه خدمات به آنها در حد سه ثانیه در گیت‌ها به شرط کامل بودن مدارک داشتیم.


وی با اشاره به اینکه 50 درصد اطلاعاتی که به دست نیروی انتظامی می‌رسد از مردم است، تصریح کرد: پیگیری های نیروی انتظامی نیز 15 درصد افزایش داشته است.


سردار اشتری میانگین نیروی پلیس در بین هر یکهزار نفر در دنیا را پنج نفر اعلام و اضافه کرد: این شاخص در کشورمان با احتساب نیروهایی مانند مرزبانان کمتر از سه نفر است که امیدواریم تا سال آینده ارتقا یابد.


وی ادامه داد: رویکرد جامعه محوری نیروی انتظامی و همراهی مردم بخشی از نیازهای ما را تامین می‌کند.


امروز با حضور سردار اشتری ساختمان قرارگاه پلیس راه استان اصفهان در مساحت سه هزار متر مربع با زیر بنای یکهزار و 477 متر مربع و با صرف هفت میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها