کد خبر: 354462
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

بیرانوندی، نماینده خرم‌آباد، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مشارکت عمومی در انتخابات مجلس با افزایش تایید صلاحیت‌ها بیشتر خواهد شد/ فکری برای بهبود وضعیت نشود، مشارکت مردم در کلانشهرها کمتر از دور قبل خواهد بود

محمد بیرانوندی، عضو فراکسیون امید مجلس، در پیش‌بینی حضور مردم در انتخابات آینده گفت: با توجه به مشکلات موجود اگر فکری نشود، در کلانشهرها مشارکت کاهش می‌یابد، ولی اگر فیلتر شورای نگهبان برای تایید صلاحیت‌ها بازتر شود و نامزدهای بیشتری بتوانند طبق سلیقه مردم حضور پیدا کنند، میزان مشارکت بالا می‌رود.

مشارکت عمومی در انتخابات مجلس با افزایش تایید صلاحیت‌ها بیشتر خواهد شد/ فکری برای بهبود وضعیت نشود، مشارکت مردم در کلانشهرها کمتر از دور قبل خواهد بود
کد خبر: 354462
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد بیرانوندی، عضو فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در تشریح انتخابات در کشور گفت: پیش‌فرضی وجود داد که یک دوره اصلاح‌طلبان قدرت را در دست دارند و دوره بعد نوبت اصولگرایان است و عملکرد دولت‌های دوم را مبنای حضور گروه بعدی قرار می‌دهند. ولی به نظرم در شرایطی که یأس و ناامیدی در جامعه وجود دارد این معادله باید به هم بخورد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی عمومی‌ جامعه توضیح داد: این ناامیدی اجتماعی به مسائل مختلف برمی‌گردد و ممکن است بخشی از آن مربوط به روابط بین‌المللی باشد و بخشی دیگر از وضعیت اقتصادی و مسائل فرهنگی و امور مختلف ناشی شود.

بیرانوندی ادامه داد: توقع داریم در آینده نزدیک اقدامات گروه‌های مرجع تغییری در ادامه این روند رقم بزند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در ارزیابی حضور مردم در انتخابات آتی مجلس گفت: جامعه ما در نگاه کلی 2 طیف دارد، یک طیف در شهرهای کوچک‌تر هستند که پارامترها و مؤلفه‌هایی از جنس سیاسی و وابسته به گروه‌ها و احزاب ندارند و گروه‌های دیگری در کلانشهرها هستند که نگاه غالب‌شان مثل تهران سیاسی است. بنابراین هر کدام برای آوردن مردم به صحنه انتخابات باید از شگردهای خاص خودشان استفاده کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی و نارضایتی مردم از وضعیت موجود، پیش‌بینی شما از حضور مردم در انتخابات چیست، گفت: به نظر من با توجه به مشکلات موجود اگر فکری برای این وضعیت نشود، در کلانشهرها مشارکت کمتر از دور قبل خواهد بود، ولی در شهرهای کوچک اگر تعداد نامزدهایی که اجازه حضور پیدا می‌کنند زیاد باشد، احتمالاً مشارکت مردم بیشتر خواهد شد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر شورای نگهبان فیلتر تایید صلاحیت‌ها را بازتر کند و تعداد بیشتری از نامزدهای انتخاباتی که مورد نظرشان است بتوانند در انتخابات شرکت کنند، مشارکت عمومی در انتخابات بیشتر خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها